Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Volvo har ju numera en webbutik också, har ni missat det? Med en fördel också: Man kan returnera till valfri butik IRL!
Användarvisningsbild
av Perra83
Har mellan 5-25% rabatt på Volvo och en eller ett par dagar kan ja vänta på mina delar. Express har något fått gå med från Örebro när det har varit bråttom.
Användarvisningsbild
av Derank
Vojje skrev:nej, för Volvo har aldrig ngt hemma när man behöver det...

Lagerhållning försvann i Sverige för över 10år sedan men 90% av affärerna har det dagen efter, och så länge kan nog de flesta vänta.
Användarvisningsbild
av 800serien
taxi skrev:Volvo har ju numera en webbutik också, har ni missat det? Med en fördel också: Man kan returnera till valfri butik IRL!
Va? Länk?
Användarvisningsbild
av Nexus
Kan ju uppdatera att bilen är ihopskruvad och fungerar utmärkt igen. Fick "personalrabatt" på bilia så det blev billigt :D
av SubMarine
Mitt expansionskärl sprack också för några månader sen. Ringde till Bilia men de började snacka om att artikeln hade utgått och att man då även behövde byta nivåvakten etc. Beställde då ett från skroten för 137kr inkl frakt av rätt modell som bara gått 10k mil. Kändes som en win :)
av Schmoyoho
SubMarine skrev:Mitt expansionskärl sprack också för några månader sen. Ringde till Bilia men de började snacka om att artikeln hade utgått och att man då även behövde byta nivåvakten etc. Beställde då ett från skroten för 137kr inkl frakt av rätt modell som bara gått 10k mil. Kändes som en win :)
Det tråkigaste är ju att VIDA blivit internetbaserat så om inte någon ny work-around för att komma åt nya reservdelskataloger dyker upp snart så kommer det ju aldrig gå att lika ingående veta exakt vilka delar som är gemensamma för vilka bilar/motorer osv. Verkar vara halvvanligt att ÅF säger en viss del inte säljs löst när den i själva verket gör det.
Användarvisningsbild
av Nexus
Kärlet har inte utgått och givaren går utmärkt flytta över. Men jag köpte en ny givare oxå då den bara kostade 135:- :-)-)
Det är likadant kärl på V70N så finns utan problem få tag på via volvo.

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]