Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
Jag handlar mycket till bilen begagnat på t.ex bildelsbasen och försöker få tag i billiga, hyfsat rostfria framskärmar som jag ska fixa till i vinter och sen få lackade till våren. Kom över en skärm billigt som krävde lite jobb och skickade efter den.

Idag kom paketet och jag måste säga för att vara märkt som A med mindre defekter så var skärmen bortom all räddning. Glömde tyvärr ta bild innan jag körde den till skroten men skärmkanten blev smul när man tog i den, delen där stänkskydden ska sitta kunde jag peta hål i med en bordskniv...
Ja ni fattar. Blev väldigt upprörd och ringde företaget som sa nått i stil med: "Ja, det stod att det va lite fel på den, om du vill skicka tillbaka den kan du göra det." Frågade ifall de kunde skicka en retursedel då varan inte motsvarade det beskrivna felet. "Nä, vi gör inte så. Du får betala." När jag nämnde att det skulle kosta mig i runda slängar 500 spänn för att skicka tillbaka den (skrymmande) så fick jag svaret: "Du köpte, du betala frakt. Vi gör inte så."

Så en skärm för 400 spänn + frakt på 360 = en jävligt sur Tette... Sen att de inte ens plastat in skärmen utan bara stoppat den i en kartong och tejpat igen orkade jag inte bry mig om efter det här..

Ber så mycket om ursäkt för de lite gnälliga inläggen jag gjort här på sistone, det ska bli bättring.. :oops:
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev: Finn ett fel (kunde inte låta bli :lol: )
Lite som detta, tog denna bilden på parkeringen jag nämnde ovan, okej att det kan vara
"svårt" och stå mitt i rutan med en normalt större bil, men en jävla SMART car... wtf???

killen som körde kom från bolaget med två plattor i famnen, tänkte fråga om han fått körkortet i flingpaketet,
men gjorde inte det, ville inte förstöra min fredag :P
Bilagor
ed702609-c9cb-4d85-acb0-771f136982a2.jpg
ed702609-c9cb-4d85-acb0-771f136982a2.jpg (240.9 KiB) Visad 545 gånger
Användarvisningsbild
av Lucif3r
garinge skrev:okej att det kan vara "svårt" och stå mitt i rutan med en normalt större bil, men en jävla SMART car... wtf???
Jag tycker det är betydligt svårare att placera en liten skitbil än en större typ volvo-kombi :) Men det är väl mycket för att jag nästan uteslutet kört volvo-kombis i mitt liv :P
Speciellt backning faktiskt, man tycker man står så bra enligt speglarna, så går man ut och "jahapp, kunde ha backat 3 meter till tydligen" :lol:
av Tette
garinge skrev:Gnäll på du, det har du haft rätt till..

vilka stolpskott! blir förbannad med dig!
Tack för visad medkänsla. Ska dock försöka höja stämningen här inne med lite roligare inlägg, ska bara hitta nått kul först :wink:
StefanN skrev:Tyvärr är märkningen av skrotar väldigt olika. Kommer ihåg när jag letade bromsok och råkade se ett som gått tror det va 44 000 mil och såg ut som helvetet, det hade A-klass utan anmärkning.
Det verkar vara väldigt ojämnt på vad som är en A, A1 eller B märkning. Har nog aldrig sett en C märkning men skärmen borde ha varit ett X = död. Dock en ny skrot jag inte handlat av tidigare så jag har lärt mig min läxa.
Lucif3r skrev:Dålig stil av skroten... :|
Mmm, kollat runt lite och det verkar inte bara vara jag som blivit illa bemött av denna bildemonterare.
garinge skrev:
Tette skrev: Finn ett fel (kunde inte låta bli :lol: )
Lite som detta, tog denna bilden på parkeringen jag nämnde ovan, okej att det kan vara
"svårt" och stå mitt i rutan med en normalt större bil, men en jävla SMART car... wtf???

killen som körde kom från bolaget med två plattor i famnen, tänkte fråga om han fått körkortet i flingpaketet,
men gjorde inte det, ville inte förstöra min fredag :P
Hahaha, den där bilen borde ju ha fått plats på tvären! Såg dock ut och vara snåla parkeringar.. Dumt och ta diskussioner med folk man inte behöver - rätt som det är så är det ett pskyfall med en dålig dag man möter :roll:
av Tette
Lucif3r skrev:
garinge skrev:okej att det kan vara "svårt" och stå mitt i rutan med en normalt större bil, men en jävla SMART car... wtf???
Jag tycker det är betydligt svårare att placera en liten skitbil än en större typ volvo-kombi :) Men det är väl mycket för att jag nästan uteslutet kört volvo-kombis i mitt liv :P
Speciellt backning faktiskt, man tycker man står så bra enligt speglarna, så går man ut och "jahapp, kunde ha backat 3 meter till tydligen" :lol:
+1 på den!

Backning är inte och har aldrig varit min starka sida så den där 3 meter extra känslan känner jag igen :lol:
Användarvisningsbild
av garinge
hehe jasså ni tycker det :P jag har inga problem oavsett storlek på fordonet, har kört tradare sen jag började köra, så inga problem, har själv haft bilar i alla storlekar och ja... det är enkelt :P

Bilden nedanför visar min gamla dragare, lik till volvo, har nu en 2016 Scania R520 V8 (Svart såklart) :P
Bilagor
136.jpg
Jag har inga problem att backa ens med detta, dubbla 40" containers :)
136.jpg (83.5 KiB) Visad 532 gånger
av Tette
garinge skrev:hehe jasså ni tycker det :P jag har inga problem oavsett storlek på fordonet, har kört tradare sen jag började köra, så inga problem, har själv haft bilar i alla storlekar och ja... det är enkelt :P

Bilden nedanför visar min gamla dragare, lik till volvo, har nu en 2016 Scania R520 V8 (Svart såklart) :P
Ähh, kom inte här å skryt nu :wink: :wink:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 47

Hoppas att det inte blev allt för dyrt fö[…]

Uppdatera mjukvaran

Alltifrån inte alls till nödvändig[…]

.. Jag tänker ändå att byggnader[…]