Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djungelbrand
15 mm enligt byggappen.

Från början tänkte jag valt R-design men orkade inte vänta. Sen när R-design blev officiell så tycker jag att en momentum (för svart grill och inga kromlister) med stylekit, tonade rutor, osmium grå och 21" ändå är grymmare + att man kan välja det grymt snygga amberlädret. Har sjukt svårt för speglar i matt silver... Vilket påfund!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ang R-design, så har det tidigare när det visats alltid varit den versionen jag ville ha, denna gången infann sig inte den känslan riktigt.

Är spegeln i metallfinish eller är det samma insnålade lackade plast som det helt plötsligt blev på de andra modellerna?

Ja Amberklädseln är ju en stor motvikt till R.

Om folk ångrar sig hit o dit så tror jag d blir ännu värre när V90CC visas :)
av SundanceKid
Tror inte vi som är intresserade av R-design kollar åt V90CC eller XC-hållet.
Jag personligen föredrar sportigare utseende.
Visst är xc90 och V90CC grymma bilar.
Senast redigerad av 1 SundanceKid, redigerad totalt 0 gånger.
av BiTu
Beställt Inscription, men tänkte ändå fundera på R-design innan den presenterades. Tycker tyvärr att det är alldeles för lite som skiljer den från de övriga utrustningsnivåerna, + att jag har svårt för tentaklerna i fronten. Stolarna ser dock OK ut om man vill åt det lite sportigare hållet.
av Gorban
megaoctane skrev:Har den s90 i den video stylekit i tillegg til inscription ?
Ja den har style kit också.
Användarvisningsbild
av drawman
När ska Volvo erbjuda ljusklädsel till R-design? Är så trött på att R-design endast går att beställa med svart klädsel! :evil: Tacka vet jag för den ljusa inredningen till 850R/S/V70R, det var grejer det!! Nej när det är dags att beställa V90 om 2 år så får det bli inscription med amber klädsel! :wink:
Användarvisningsbild
av AndreasThn
drawman skrev:När ska Volvo erbjuda ljusklädsel till R-design? Är så trött på att R-design endast går att beställa med svart klädsel! :evil: Tacka vet jag för den ljusa inredningen till 850R/S/V70R, det var grejer det!! Nej när det är dags att beställa V90 om 2 år så får det bli inscription med amber klädsel! :wink:
Håller med!
Användarvisningsbild
av grillchips
R-designen är snygg, men jag tror nog att originalfronten (dock MED stylekitet) är snyggare. Som någon annan nämnde här i tråden så har r-design tidigare varit prio 1 och högst önskvärt. Här kände jag inte alls så.
Det som lockade var Bursting Blue, den borde definitivt finnas över fler utrustningsnivåer.
Färgerna som finns på ex Inscription är snygga, men så "platta". Jag är inget jättefan av röd men inte ens den finns till en Momentum-utrustad V90.
DÄREMOT så ser jag fram emot Maple Brown som de haft på några pressbilar, den verkar ohyggligt snygg och påminner lite om dagens Rich Java på ex XC60 som i strålande sol lever sitt egna liv. Fantastiskt snygg färg.

Missförstå mig rätt här, färgerna som finns är pampiga på en pampig bil vilket V90 är, men det är inga roliga färger. Alls. Förutom Bursting Blue. Och Maple Brown.

Sen finns inte Linear Walnut-inläggen som tillval till r-design, jag tycker alu-inläggen är för mörka och kalla. Och sen att r-design generellt är väldigt mörk i inredningen, svintrist. Jag vill ha sport-stolarna men thats it invändigt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har sett en Maple Brown S90 T6 Inscription (testbil) med stylekit och de 21" som visats tidigare i tråden + Amber läder. :shock: :-O)

Hade tagit den alla dagar framför en R-design.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]