Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Life update del 783 i en never ending story...:

Lillarapunzel har haft fullt upp med att försöka laga sin hästs hovar. Eller snarare diskutera med expertisen om hur man ska laga dito. Men nu i veckan kommer expertis med plast-gips/sulor. Efter det kanske jag får mer tid för Blå.

Men var inte oroliga, Blå lever och går som vanligt! Blev väckt härom morgonen när pappa skulle låna den. Det rasslade och gnisslade fint när den rullade förbi utanför.... :*O/
Pappa har också provat att köra släp med grus i, med den. Det går väl sådär, den låter och verkar ju inte gå bättre av det om vi säger så..... Men överlever gör den absolut, det till trots!

Har inte heller haft tid att övningsköra något mer med den, vilket ju är lite synd. Men plast-gips och plast-sulor-diskussioner har tagit tid. Måste dock se till att få tummen ur och börja snart om jag ska få körkort någon gång, fyller ju trots allt 19 år om en vecka...... :oops:
Hehe ne det vore ju konstig om inte ett mirakel, om Blå skulle gå bättre efter ett grus lass 8)
Möjligen.... :roll:
av Lillarapunzel
Life update - I rätt riktning:
- Bilia ska kontaktas inom de närmaste dagarna för att boka tid för kamremsbyte.
- Ny termostat ska köpas omgående.

Yey! Nu ska det äntligen bli lite ordning på Blå! :D
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Vad är det jag hör? Ska ni boka tid hos en verkstad? Är det verkligen sant?! Mirakel kan verkligen ske! :wink:
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Vad är det jag hör? Ska ni boka tid hos en verkstad? Är det verkligen sant?! Mirakel kan verkligen ske! :wink:
av Lillarapunzel
FyoDisco skrev:Vad är det jag hör? Ska ni boka tid hos en verkstad? Är det verkligen sant?! Mirakel kan verkligen ske! :wink:
Ja, Blå verkar inte riktigt må bra om vi säger så, så den behöver nog sig en liten check-up :)
Sen verkar termostaten mer stendöd än vi tidigare trott, och imman på rutorna la sig inte ens på 30 min med fullt blås - den behöver nog bytas ut, kanske.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
FyoDisco skrev:Vad är det jag hör? Ska ni boka tid hos en verkstad? Är det verkligen sant?! Mirakel kan verkligen ske! :wink:
Ja, Blå verkar inte riktigt må bra om vi säger så, så den behöver nog sig en liten check-up :)
Sen verkar termostaten mer stendöd än vi tidigare trott, och imman på rutorna la sig inte ens på 30 min med fullt blås - den behöver nog bytas ut, kanske.
Troligen så är det väl läckage i värmepaketet därav att det blir imma plus att Ac inte fungerar, så ja då blir det ett h-vete att få bort imman. Termostaten är nog inte troligt, men byt den ändå för dom är inga evighets grejer.
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
Ni får väl hoppas att det inte är för sent, ni skulle gjort detta för länge sen.. :)
av Lillarapunzel
Tror Blå håller på att gå sönder...eller något.... :shock:
Igår skulle vi åka med den. Till att börja med tog det 8 (!!) försök innan den startade. Den bara stod och "hackade" något fruktansvärt först. Sen när den väl startade small det till jättehögt. Sen gick den, men hackade mer än vanligt, även på låga hastigheter, samt så var det som ett "kuggande" läte, som när metall slår mot metall rytmiskt, i bakgrunden. Detta har inte hörts tidigare...
Dessutom blev det världens imma på på rutorna, på insidan. Men då ACn är paj, och troligen även termostaten, så gick den ju inte att få bort heller :evil:
Så pappa skulle köpa en ny termostat i helgen, och sen skulle han ha ringa till Bilia idag, lovade han :) Får se om han verkligen gjort det nu också, för jag vill åtminstone inte övningsköra mer i den när den går som ovan....
av Gelis
Det är inte så att den berömda remmen kuggat några hack så ventilerna möter kolvarna vilket då låter metalliskt.
Tyder också på detta att motorn är svårstartad och går dåligt. Visst kan ju vara något annat men men.... :o

Att det immar på har inget med termostaten att göra. Utan värmepaketet läcker. AC eller inte spelar ingen roll.

Jag har skrivit tidigare, är bilen verkligen värd att kosta på. Om man inte kan skruva själv, så enl. mig NEJ och åter NEJ.

Tyvärr ett taskigt svar men är nog verkligheten.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jo Ac spelar visst roll på sätt och vis, det går att få bort imman utan Ac men det går f-n så möe snabbare med fungerande Ac :)

Termostaten har inget med att göra varför det immar igen som Gelis skriver :) men det skadar absolut inte att byta den.
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 159

Hej, Dom där två slangarna som löp[…]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]