Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av pennywize
Har haft min V40CC sen Feb 2016 som gått 700 mil. Det är en MY15 och nybilsgarantin gick ut i juli i år, så min förhoppning är att MaxiTrygg-garantin bör täcka reparationskostnaderna för kupéfläkten. Har snackat med mekaniker och försäljare från Bilia (där jag köpt bilen) och försäljaren trodde att garantin bör gälla, medans mekanikern varnade mig för att den garantin kanske inte täcker det och det kan bli väldigt dyrt om kupéfläkten behöver bytas.

Har någon erfarenheter av garantiärenden som ska täckas av MaxiTrygg men nekas? Bör jag vara orolig? :shock:
Nybilsgarantin är ju utgången (tänkte säga det är tre år men det var visst vagnskadegarantin). I villkoren under vad försäkringen omfattar står det ju uttryckligen "kupéfläktmotor" under #9. https://www.bilia.se/bilar/begagnade-bi ... maxitrygg/

Däremot så står det att garantin bara täcker fel som påverkar komponenternas funktion. Kanske är lite upp till verkstaden också? I värsta fall kanske man kan hävda att den strejkat någon gång?

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]