Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jonnybcool skrev:
grillchips skrev:Vad tyckte du? :)
Den var helt okej :) Riktigt skön att köra, tyckte dock det var ganska mycket vägljud för att "bara" vara 18" hjul på den.
En sådan ny och dyr bil ska inte föra förmycket oväsen då är det inget roligt att köra. Undrar varför dom alltid ska välja så tråkiga färger på demobilarna men nu tycker jag iförsig att alla färger som volvo har i dagsläget är tråkiga, samma färger bara olika nyanser :roll:
Första tvätten gjord efter rekonden. Så här kommer ett nördfoto :lol: :roll:
Bild
Har bara fönster på ena sidan i garaget så därav en mörk och en ljus sida :P
Va iväg igår och fick vintergummi på fälgarna jag köpte tidigare så nu är man redo för lappmöglet.
Bild
Sitter och klurar lite på vad som behöver göras och vad jag vill göra med bilen till nästa år.
Behöver göras:
*Nya sommardäck
*Service efter årsskiftet
*Eventuellt renovera sommarfälgarna

Vill/Sugen på att göra:
*Tona rutorna bak mörkare, kanske även tona främre sidorrutorna
*Montera avtagbar dragkrok
*Polestar programvara
*Lacka diffusorn bak blanksvart(inkl dragkrokskåpa om drag är monterat)
*Lacka torkararmen bak blanksvart
*Tona strålkastarna
*Insats sportluftfilter
*Fixa några saker invändigt

Är väl typ det jag kommer på för tillfället :P
Ganska lugnt här, skulle lägga i ett par stenskott idag och såg när jag hade backat ut bilen ur garaget att jag har fått en skaplig buckla i förardörren :evil: :( Så blir väl att försöka hitta nån som förhoppningsvis kan rikta den utan omlack osv..... Fattar inte varför det alltid händer mig. Syns dåligt på bilden men plåten är lite böjd inåt i kanten på på dörren där det är inringat.
Bild
Senast redigerad av 2 Jonnybcool, redigerad totalt 0 gång.
Hm buckla där nere :o hade det varit en annan bil som slagit upp dörren i din bil så borde det ju ha träffat högre upp samt att det borde finnas revor med i lacken.

Det där ska nog gå att rikta ut utan omlack tycker jag, men mycket möjligt att lacken kommer att spricka när den ska tillbaka till sitt ursprungsläge om inte annars så kanske det finns risk för att den spricker längre fram i tiden :???:
Hade en svart fläck på dörren när jag tvätta bilen inte riktigt just där men tänkte om nån kört emot med ett däck och på så vis tryckt dörren.... Långsökt men ja jag vet inte.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 40

Ja, det gör det ju! Har du någon l&aum[…]

Vibration vid inbromsning

Visst kan det vara fläckarna. Prova att lyfta[…]

Högt oljud ej från motor

Dålig hjullager brukar ge ifrån sig ha[…]