- sön 21 aug 2016, 16:58
-Lundgren-
Hej! Min bil har börjat läcka kylarvätska. Har inte hittat själva källan till läckaget men det blir blött nere på plastskyddet under motorn. Hade kört under 2 dar utan problem, sen när jag skulle ut och köra igår morse lät/gnekande ljud från motorutrymmet, men bara precis när jag startade sen var det borta. Hamnade i kö längre fram och fick krypköra i ca 10 min. 15 grader ute. Tyckte jag såg lätt ånga komma fram från fronten eller under fram. När jag kom hem och bilen stått ett tag och kylt ner sig var kärlet tomt på kylarvätska. Kan tillägga att jag lämnade in den hos mekonomen 4 dar tidigare för kamrem samt vattenpumpsbyte. Kommer även på nu att när jag hämtade bilen på verkstan så var det en blöt fläck under den. Såg inget som droppade från min, hade bråttom hem och tänkte inte mer på det. Fanns vätska i kärlet även då. Tänkte det kunde vara en annan bil.
Ytterligare en sak jag märkt är att tempmätaren tar längre tid på sig efter bytet av vattenpump att ta sig till normal arbetstemp. Kan även tillägga att tempen aldrig går över normal temp, stannar strax innan eller på normaltemp.
Ska in på mekonomen imorgon och påpeka felet. Tips på vad som kan fela tas tacksamt emot.
Mvh Lars
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Ytterligare en sak jag märkt är att tempmätaren tar längre tid på sig efter bytet av vattenpump att ta sig till normal arbetstemp. Kan även tillägga att tempen aldrig går över normal temp, stannar strax innan eller på normaltemp.
Ska in på mekonomen imorgon och påpeka felet. Tips på vad som kan fela tas tacksamt emot.
Mvh Lars
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Kör Volvo V70 T6 Polestar 329 hk
- Volvo S40 greyline 2.0T -1999 Såld
-Lundgren-