Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev: Har också funderat på det men inte hittat någon begagnad ännu man kan plocka isär.
Inte lett att hitta info, har inte VIDA. Jag brukar kunna hitta saker, men det jag hittade så långt var detta.

Audiomodule: 31282273 ; 31215615
Assemblies: Booster. Amplifier (AUD) ( Premium Sound System. CH 99890- CH 17084- V70 CH 92204-, XC70 CH 60258-)

http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 82273.html

Söker på 31282273 och då dyker det upp enhet på Bildelsbasen.
Radio / Stereo Förstärkare - Volvo V70 -10
Tillverkarkod: 31282273
Kostar: 2750;-
https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=30721757

MEN, som jag förstår så behövs CD/DVD modulen som kommunicerar med denna enhet ? och så ska det vara korrekt modell på den med.

Då slog tanken mig. Vad om man väljer bas paketet, det enklaste ljudsystemet, tar den förstärkaren och går in i den för att plocka ut signalen innan den når förstärkardelen. För jag behöver inte DSP'n heller. Jag är bara ute efter ljudsignalen, alltså omvandlaren.

2008-2013 stereo delar: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... ereo/Alla/
2014- stereo delar: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... ereo/Alla/

Ser att de flesta förstärkare kostar runt 3250;- vilket i sig är skandalöst pris med tanke på medioker kval.

Om jag kunde låna en förstärkare och kartlägga hur den fungerar så skulle jag kunna ta den infon och skapa en omvandlare. Men har så långt noterat att det finns en rad olika modeller (tillverkar nummer), det gör det ännu svårare. MOST -> ljud internt borde vara ungefärligen det samma tänker jag, men det är ingen garanti.

Trioman är så långt den billigaste, men jag vet inget om kvaliteten.
[email protected]

Thank you very much for your interest in our rainbow products.

The DSP 1.8 MOST Interface is not ready yet. We do not know when we are able to release the first version and what cars will be supported exactly.

Kindly check again with us by end of this year.

Kind Regards,

AIV Distribution Customer Service Germany

Stefan Jelko
Oneminde skrev:[email protected]

The DSP 1.8 MOST Interface is not ready yet. We do not know when we are able to release the first version and what cars will be supported exactly.

Kind Regards,

Stefan Jelko
Ryssarna verkar ligga åratals före....
VolvoB20 skrev:
Oneminde skrev:[email protected]

Kind Regards,

Stefan Jelko
Ryssarna verkar ligga åratals före....
Ja alltså Trioma är det enda företaget som faktiskt har något av ordentligt värde.
Jag har kommit fram till att jag är en XC60 människa :D Den har liksom smugit på mig en längre tid. Känner mig mera hemma i den helt enkelt. Sitter för jäkla skönt i dom och ergonomi är bättre samt interiör. Ser fram emot då jag kan hämta den som blir min.
Sen så kommer jag helt klart att skaffa Linear Wallnut till den.

Kommer bli väldigt intressant ljudbygge, sen har jag inte sett så många bygga i XC60'n (?)
2016-Volvo-XC60-T6-AWD-interior.jpg
2016-Volvo-XC60-T6-AWD-interior.jpg (1.62 MiB) Visad 775 gånger
47dc447e0a0e0aca388ce59025efd10a.jpg
47dc447e0a0e0aca388ce59025efd10a.jpg (304.59 KiB) Visad 773 gånger
Finns även en Inscription instrumentpanel som jag är sugen på.
Volvo XC60 Inscription 12.jpg
Volvo XC60 Inscription 12.jpg (375.51 KiB) Visad 774 gånger
Volvo XC60 Inscription 17.jpg
Volvo XC60 Inscription 17.jpg (405.26 KiB) Visad 774 gånger
Audison bit DMI och Trioma är dom enda MOST -> TosLink som fungerar / finns för Volvo - och många andra.

Här är en länk till Audison kompatibilitet: http://audison.eu/index.php?page=dmi&make=10&model=97

Rainbow vet själva inte när eller om.

Audison bit DMI kostar 6490;- medan Trioma kostar 1495;- och de har i huvudsaken samma funktion. Trioma stödjer 24 kbit ljud. Konklusionen blir ganska enkel. Köp inte Audison, spara 4995;- och köp Trioma. Det finns flera mycket bra DSP'ar sub 5000;-.
Kom ni någon vart med denna fråga? Någon som provat den ryska?
Har haft en V40 som jag plockat högnivå till ett Audison 8.9 bit steg men skulle ju vilja gå rätta vägen men förstod då att kompatibiliteten inte var så god, nu har jag en XC70 2016 Classic summum med PS/HK som jag upplever sämre än XC70n med HP...

så vorre ju trevligt att råda bot på detta med rätt vägg!
Jag kör Helix SDMI25 i en V70 -14 med High-performance sedan ett par år. Originalsteget ligger på hyllan.
Inte alls omöjligt att den funkar i en -16 också.

Den lämnar två kanaler ut optiskt så jag tappar finessen fram-bak på backvarnarna, men för mig räcker det att det piper.
Tel funkar bra.
GPS har jag inte, så det kan jag inte uttala mig om, men jag vill minnas att den också skickar ljud till bestämda högtalare så det borde bli skillnad där också.

Anmärkningarna ovan stör inte mig alls.
Priset svider en del, men smidigheten är trevlig
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]