Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jkRE
Hallå! Jo så här är det, jag har en 244 från 76 som förra ägaren bytt taket på, till ett ifrån en 264 med taklucka. Och nu på senare tid när bilen stått stilla i regn ett tag så dryper det i innertaket då och då när jag är ute och åker. Har gjort rent dom 2 kanalerna som vattnet forslas ut i framtill i taket och dom är helt fria från smuts osv, men det kommer fortfarande in vatten ibland. Har kollat runtom själva luckan och har inte sett röken av någon list överhuvud taget så jag funderar på om det är det som är felet, någon som vet lite bättre om just detta och har lust att hjälpa mig? :) Mvh
Användarvisningsbild
av lennarte
Det finns 4 st avrinningar, en i varje hörn. Dom bakre ska mynna ut i dom bakre dörrstolparna, eller bakom hjulhusen bak. Jag har en dålig list som inte vill sitta fast i bakkant på min taklucka (745), men aldrig fått in en droppe vatten.
av jkRE
lennarte skrev:Det finns 4 st avrinningar, en i varje hörn. Dom bakre ska mynna ut i dom bakre dörrstolparna, eller bakom hjulhusen bak. Jag har en dålig list som inte vill sitta fast i bakkant på min taklucka (745), men aldrig fått in en droppe vatten.

Okej, tack för infon. Ska kolla det när jag kommer hem igen. Såg inga hål baktill när jag gjorde rent dom främmre dock, dom kanske sitter längre in än vad jag kunde se med ögat. Får känna mig fram lite. Funderade på att plocka ner innertaket och kolla om man kan se något därifrån men det är känns som ett lite väl saftigt ingrepp för att göra rent 2 kanaler.
Användarvisningsbild
av lennarte
Dom sitter allra längst in i hörnen på "hållaren " till takluckan. Tänk takluckans längd och c:a 10 - 15 cm till. Monterade taklucka på min Volvo PV -62. Köpte ett tak med taklucka på skroten från en VW 1300, det blev riktigt bra.... där drog jag alla 4 slangarna bakåt till längs bak i bagaget. Hade en Y-koppling vid bakrutan (en på var sida) så det var bara en slang på var sida bak. han som gjorde det på din bil kanske gjort något liknande. Det är ju noga att få "fall" på slangarna så det verkligen kan rinna ut
Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]