- lör 20 aug 2016, 08:57
Jag tolkar det som att nuvarande ägare (du som privatperson?) inte köpt den av en volvohandlare, korrekt?
Uppfyller du nedanstående krav är det ju inga tveksamheter. Uppfyller du dom inte är det synd, men sånt är livet.
KONSUMENT PERSONBIL
Försäkringen gäller till dess att bilen körts 12 000 mil (15 000 mil om du köpt din Volvo hos en av Volvoauktoriserad svensk Volvohandlare. 15 000 mil vid gällande Trygghetsavtal eller Volvo Serviceavtal) eller är 8 år gammal räknat från första registreringsdagen. Försäkringen upphör när en av gränserna uppnåtts. För dig som inte köpt bilen hos en av Volvo auktoriserad svensk Volvohandlare gäller Maskinskadeförsäkringen till dess att bilen körts 15 000 mil om samtliga nedanstående förutsättningar är uppfyllda:
• Du ska som ägare till bilen ha gjort service enligt Volvos anvisningar om service hos en av Volvo auktoriserad svensk Volvohandlare fr.o.m. 14 maj 2014.
• De eventuella defekter som upptäcks vid service ska vara åtgärdade hos en av Volvo auktoriserad svensk Volvohandlare.
• Bilen är max 7 år gammal (räknat från första registreringsdagen) när service utförs.
• Bilen har gått max 12 000 mil när service utförs.
• Minst halvförsäkring på den Volvo som servicen omfattar måste finnas hos Volvia senast 12 månader efter utförd service. Försäkringen skall därefter vara gällande hos Volvia i en följd tills Maskinskadeförsäkringens gränser, max 8 år/max 15 000 mil uppnåtts.
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts