Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Du kan inte påstå något ur luften och sedan kräva att någon annan ska motbevisa det. Tvärtom är det som gäller.
valln: Som jämförelse så har Lövet en bra poäng med dieselfemman. Om vi ska återgå till bensinmotorerna så verkar ju 2.5FT ha ett antal haveritrådar här på forumet. Att knappt en handfull nämner att deras motor havererat gör inte mig ett dugg orolig, det är knappast ovanligt för någon tillverkare. Skit händer helt enkelt.

Derank: Jag har inte kört nya T4an nej, heller inte T5an om jag ska vara ärlig. Har bara ett par Volvo-dieslar (tvi tvi tvi), svärfars V70 T6 (gamla motorn, MY12) och min egna 1.8F att jämföra med i Volvo-ledet. Så en T4 skulle säkerligen räcka såsett, men då blir det såklart optimering högt upp på listan, bara för att.
grillchips skrev:valln: Som jämförelse så har Lövet en bra poäng med dieselfemman. Om vi ska återgå till bensinmotorerna så verkar ju 2.5FT ha ett antal haveritrådar här på forumet. Att knappt en handfull nämner att deras motor havererat gör inte mig ett dugg orolig, det är knappast ovanligt för någon tillverkare. Skit händer helt enkelt.

Derank: Jag har inte kört nya T4an nej, heller inte T5an om jag ska vara ärlig. Har bara ett par Volvo-dieslar (tvi tvi tvi), svärfars V70 T6 (gamla motorn, MY12) och min egna 1.8F att jämföra med i Volvo-ledet. Så en T4 skulle säkerligen räcka såsett, men då blir det såklart optimering högt upp på listan, bara för att.
Åk till Upplands Motor i Hammarby och testa deras V90 T6 så får du lite mer att jämföra med :-)-)
av valln
Lövet skrev:Du kan inte påstå något ur luften och sedan kräva att någon annan ska motbevisa det. Tvärtom är det som gäller.
Jo, men kan ju utrycka sig mer eller mindre trevligt. Tommy mindre trevligt, du trevligt.

När jag sökte på problemet hittade jag jätteintressanta trådar, bl.a att Tommy har nämnd motor och det går att förstå att frågan är KÄNSLIG, jag skulle ha tänkt likadant själv!
Men jag skulle ha uttryckt mig TREVLIGT!
Nog om detta men tids nog kanske jag hittar inläggen, varav 1-2 var insprängda i trådar.

Hade Tommy varit "skinntorr och korrekt" skulle han skriva i sin signatur vilka bilar han har och då skulle jag förstått första gången att frågan var YTTERST känslig och gett mig den gången.
Fast då går det kanske sämre att var spydig eventuellt...
av Lövet
Om du har ett påstående som inte andra känner igen måste du ju kunna backa upp det med något. Var finns de trådar du refererar till? Forumet har en sökfunktion, det är bara att länka när du hittar dem. Det har inget med att vara känslig eller inte att göra.
Fast vill man absolut ha en fordmotor finns ju Focus...
av valln
Jag har skrivit två gånger att jag inte lyckas hitta inläggen för de ligger i en andra trådar som handlar om andra ämnen, tyvärr skrev jag inte i tråden för då hade det varit lätt att hitta genom att kolla i min historik som jag också har gjort. Jag har också sökt men får så många träffar, har använt flera olika sökord men det är svårt att hitta rätt.
Nä, jag är absolut inte känslig men när en forumit skriver flera utropstecken och flera dummerjönssymboler och att jag ånyo kommer med grundlösa påståenden tar jag mig friheten att blir missnöjd i det här specifika ämnet.

Forumet har blivit så ofantligt stort och innehållsrikt att det blir ytterst svårt att hitta dylika inlägg som är insprängt i en tråd med annat innehåll. Det är i grunden positivt som f.d. statsministern alltid brukade säga.
Senast redigerad av 1 valln, redigerad totalt 0 gånger.
av valln
Den som söker han finner.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=126665

I bifogad tråd är det trivialt att se att det inte är lätt att finna tråden genom att hitta sökvillkor.

Det ska också åtminstone finnas en till bil, tänk också på hur få som rullar i den (eländes) dieselhysterin.

Precis som ni har retat upp mig :wink: , kan ni två utreda om bifogad motor är en fordmotor mm. Det orkar inte jag göra.
240hp t5 motorn har ju som sagt varit lite problem med, kommer ihåg att det varit några trådar om det på forumet bland annat en S80 T5 2013, testade att söka på det igår men tycker inte sökfunktionen fungerar så bra på detta forum, men nu hittade ju vallin någon tråd om det. Sett till hur få bilar i Sverige som har den motorn, så är det rätt hög frekvens med fel på den då ett par här haft ganska stora motorrelaterade problem med den. Och det på bilar som inte varit så gamla eller gått många mil.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]