Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
DayDreamer skrev:Det är ju original bussningen så inte konstigt att det glappar :P
Det är ju den uppdaterade versionen av org bussningen. Den är ju fyrkantig till skillnad från den gamla runda. Nuvarande är ca 3k mil gammal så det verkar segt att den redan skulle gett upp.

Ang bilderna. Jag lägger in dem i paint och sparar om dem så blir de inte sne
av Schmoyoho
Glapp i sidled ska väl ändå inte spela någon roll? Jag har iofs bara bytt två sådana men ingen var direkt stenhård utan båda tillät lite sidorörelse. Kollas nog enklast genom att låta någon lägga i D/R eller kanske låta någon slira lite försiktigt på kopplingen så att man ser hur mycket motorn rör sig?
av Tette
Så vad säger den samlade expertisen? Är bussningen sopslut eller är den som den ska vara? Vill ju naturligtvis har powerflex men byter inte (ännu) om den är frisk...
av Tette
Alltså jag hatar människor, helt seriöst!
Ursäkta en dålig start men vissa borde inte ha körkort. Åkte ut på lunchen till en mataffär, som brukligt ställer jag mig längst längst bort för att undvika nötter och andra tomtar. Står med höger sidas däckpar ca 3 cm över strecket för att det är en stolpe på vä sida som jag inte vill sätta backspegeln i.
När jag sen sitter där i bilen så kommer en dam i 50 års åldern pch klämmer in sin bil(BMW) på min högersida. Jag sitter och väntar och undrar hur hon hade tänkt ta sig ut. Självklart gör hon inte det och smäller i min bil med dörren.
Jag kliver ut och frågar vad hon gör. Det är nu allt roligt börjar :lol:.
Hon menade på att det var mitt fel att hon slagit i dörren då jag parkerat fel och att det är en gammal bil plus att det inte blev något märke. Jag försöker förklara att det är ändå inte godtagbart att drämma upp dörren i andras bilar oavsett om man står inom linjen eller inte samt att jag har en stolpe ivägen på andra sidan. Nä det var mitt fel för hon stod inom sin ruta och bla bla bla. Försökte få henne att förstå att det inte är ok med dörruppslag och tillslut fräser hon "men jag flyttar mig väl då för helvete om det ska vara så svårt och fatta att du gjort fel."
Försökte återigen påvisa att hon får stå där hur mucket hon vill men inte smälla dörren i min bil.
Tror aldrig jag sett en BMW köra så snabbt :mrgreen:
Note to myself - cykla till Ica Kvantum på fredagar..
av Tette
robinb3rgsten skrev:Haha ja vad ska man säga de finns alldeles för många pantade folk. Hur gick det med din bil då?
Blev inget märke vid snabbkoll.
Jag ville ju inte vara otrevlig på nått vis gentemot damen men en ursäkt var väl på sin plats från hennes sida men nej.
Nog om det, nu är det fredag :D
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 47

Om Volvo spärrat första generationen av […]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]