Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:Apropå Bowers Wilkins, en kollega sa nåt klokt idag om att lägga en väldig massa pengar på ett lyxljudsystem för att sedan spela Spotify i i värsta fall 96 Kbit/s... Har nån kollat bitraten för Spotify Connect i 90-serien? 8)
Spotify-appen i 90-serien stödjer 320 Kbit/s. Jag använde Tidal Hifi tidigare, eller egentligen WiMP som det hette tidigare men när de chockhöjde priset så tackade jag för mig. Har ju redan abonnemang på Spotify och Deezer.
Spotify på høgste nivå går nok Ok. Men særlig high end blir det neppe med verken Spotify eller Tidal. B&W spiller for all del ok men gir meg ikke akkurat frysninger hva gjelder high end. Det var allikevel et must for meg og jeg synes ikke 30k er særlig dyrt.
Volvovirgin skrev:Spotify på høgste nivå går nok Ok. Men særlig high end blir det neppe med verken Spotify eller Tidal. B&W spiller for all del ok men gir meg ikke akkurat frysninger hva gjelder high end. Det var allikevel et must for meg og jeg synes ikke 30k er særlig dyrt.
Tidal HiFi använder Apple lossless om man kör iPhone så det kan man inte gärna klaga på med tanke på att vi talar om mobiler och en bilstereo.
Med de svenska bullriga grovasfalterade vägarna är det meningslöst att tala om HiFi. Bakgrundsljudet på dessa vägar i 90 km/tim till uppgår till ca 72 dB(A) och vid 110km/tim drygt 75dB(A). Det är således meningslöst att satsa 30 tusen på något som endast kan närma sig HiFi med artificiell förstärkning vid stillastående bil. Satsa hellre dessa pengar på en hemmaanläggning så får du riktig HiFi. Vill man ha HIFi i bilen under färd måste man lyssna med hörlurar som stänger ute allt buller. Fast det är ju klart att det ser ju snyggt ut och ger status med diskantelementet på instrumentpanelen
Kör man mest rusningstrafik i Stockholm är det inte mycket vägljud.. I 5-15km/h låter det sällar så farligt mkt. ;)
Om man bara lyssnar på FM radion som jag gör. Är lite gammal av mig så jag kör inga usb eller Spotify i bilen. Skulle ni rekommendera mig att ta den som är standard?? Sen undrar jag ni som beställt, är det 6,5 tum eller 9 tum som är standard i Sverige. Står lite olika på Volvos hemsida.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Kinetic har 6.5" display i mittkonsolen (har nån sett den) medan Momentum Inscription och R Design bar den stora. Att som vanligt "Svensson" välja Bowers Wilkins nej det tycker jag inte. Men visst ger det status om man har pengarna eller lånet att täcka det
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 48
Service Peugeot 107 2007

Har idag fått klart att dom verkligen skicka[…]

Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]

Nästa elbil från Volvo?