Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Det är när man ska upp på sådana här ställen som styvare fjädring inte är till någon fördel. Fick ändå hjulspinn för att det var för dåligt marktryck på vänster bakhjul. Blev tvungen att stänga av antispinn för att komma vidare.

Länken fungerad inte för alla. Google har ändrat på sitt webalbum, så jag vet inte riktigt hur man gör längre. Detta är ett nytt försök.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
av Verdi
Drygt 2000 mil med vår Sport nu. Vet inte hur stor skillnad det är mot en Summum men tycker vår Sport är för hård när det är små hål i vägen och liknande. Annars är det inga problem. Trots sitt namn är den hopplös på kurvig väg. Känns som om den vill rakt ut i spenaten...

Nä, hade jag kunnat byta mot en Summum kostnadsfritt hade jag nog gjort det. Även om komforten inte är dålig på nåt sätt ändå.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
apersson850 skrev:Det är när man ska upp på sådana här ställen som styvare fjädring inte är till någon fördel. Fick ändå hjulspinn för att det var för dåligt marktryck på vänster bakhjul. Blev tvungen att stänga av antispinn för att komma vidare.

Hoppas länken till bilden fungerar för alla.
Bilden funkar inte för mig.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nytt försök med annorlunda bildlänk. Den första fungerade tydligen bara för mig, som blev automatiskt inloggad på sidan.
Användarvisningsbild
av hållundan
Lustigt hur man kan tycka "Sport" är för hård. Tycker den är som ett jäkla skepp (komfortmässigt) och hade gärna velat att den vore ännu hårdare. Men visst, jag jämför kanske fortfarande med min gamla V60 R-design.
Användarvisningsbild
av chasba
For oss med Summum og Four C, er "Sport"-modus der noe tilsvarende Sport-modellen? Jeg har ikke kjørt XC70 Sport selv. Det får meg også til å fundere på hvordan "Advanced"-modus er, sammenlignet med Sport-modellen.

Jeg er ihvertfall superfornøyd med Four C! :D
av Verdi
hållundan skrev:Lustigt hur man kan tycka "Sport" är för hård. Tycker den är som ett jäkla skepp (komfortmässigt) och hade gärna velat att den vore ännu hårdare. Men visst, jag jämför kanske fortfarande med min gamla V60 R-design.
Ja den är ett skepp så varför inte löpa linan ut och få den så komfortabel som möjligt istället för att få en stötig halvbekväm bil som ändå inte blir rolig att köra? Vet inte hur V60 är men den lider väl av att den är framtung och framhjulsdriven i sin karaktär också?
Användarvisningsbild
av Slasse
hållundan skrev:Lustigt hur man kan tycka "Sport" är för hård. Tycker den är som ett jäkla skepp (komfortmässigt) och hade gärna velat att den vore ännu hårdare. Men visst, jag jämför kanske fortfarande med min gamla V60 R-design.
Jag håller med. Jag trodde det var något fel på min bil först vid första kurvtagningen i hög fart (förvisso på en V70). Höll på hjula av vägen med min Volvo. Det gick så långt att jag funderade på att byta till Bilstein B& och H&R fjädrar på bilen. Men nu har jag vant mig och tar kurvorna i mer modest fart. Dock så vågar jag inte tänka på hur mjuk den "vanliga" är.
Användarvisningsbild
av Robbi
Allt beror på körstil. Ligger man mycket på motorväg typ 120 så tycker jag att sporten ligger bättre. Fastheten gör den stabilare och den kränger inte lika mycket, kanske därav namnet "Sport". Jag köpte XC70 sport för att jag mest ligger på motorväg och dessutom på autobahn ibland. Jag valde medvetet bort AWD till förmån för den nya VEA 4 cylindriga motorn med den nya 8-stegade växellådan. Den blir ekonomisk i både skatt och drivmedel, den ligger bekvämt på låga varv vid motorvägskörning och med mina körvanor hade jag med AWD endast "eldat år kråkorna", alltså förbrukat drivmedel ut i luften. Miljön får man också tänka på. Nej, jag drar varken husvagn eller kör i lervälling så jag har noll behov av AWD, som 80% av de som har, inte heller har utan endast försurar miljön med dem.

Skickas från min iPad via Tapatalk

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]