Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej
Är det någon som har koll på vad det är för artnr. på kabel mellan färdator och audio knapparna
På min volvo s60 års 04 har jag ej knappar för att styra steron jag har köpt beg knapp så jag behöver kabeln.
Ska till läggas att jag har 3ekrad ratt
den kabeln är integrerad i signaleringen som den heter, tror inte att du kommer kunna köpa enbart kabel
utan du får nog köpa signalring komplett som har kabel för stereoknappar
nr. 16 på bild, men samtidigt tänker jag att jag har inte sett olika artikelnummer på signalringen så kablaget borde vara
där, om du inte redan grävt under airbagen och sett att det saknas
om jag gör en sökning på artikeln så ingår den i en hel del bilar bla. S60 2004
Bilagor
Skärmklipp.JPG
Skärmklipp.JPG (49.3 KiB) Visad 603 gånger
Tack för info
Jag har ej haft upp airbagen ännu pga att jag trott att man måste ha kablar men min bil är tillverkad 2003-11 men klassas som en 2004
Tror du den har förberett.
som du ser på bilden så är det denna signalring jag pratar om, du ser de vita kablarna som löper i gjutna kanaler
i mitten av ratten, det är kablar för kommunikation mellan knapparna och stereon, så det är bara och rycka bort
minuspolen och ta bort airbagen och signalringen så ser du, signalringen sitter med de tre stor insex skruvar
jätteenkelt
Bilagor
s60.jpg
s60.jpg (46 KiB) Visad 594 gånger
knapparna till radio går via cruise knappen och vidare sen till bilen/stereon
Det ska finnas ett kit på Volvo och köpa men det är inclusive knapp och kostar ca 800:-
Nu har ju du knappar så det lite onödiga pengar att slänga och köpa kabel.
de flesta skrto borde kabel gå och få tag på, ratt med sprängd airbag from skroten är inte
mycket och ha, returbilen tex, finns de säkert och få tag på, kan kolla lite själv med min kontakt
Sätter ut en komplett kablage till cruise och audio
Den passade inte min 2004 volvo s60 jag har en stick på 3stift bå bägge sidor
och svarta knappar.
Har du bruna knappar ska denna passa.
Tänkt pris 379kr ink frakt
Bild
OM RYSSEN KOMMER

Hoppsan, en av Ukrainas F-16 verkar ha skjutit ner[…]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]

Hej. Jag har nyligen köpt en xc60 Polestar av[…]

LÖST!! Hoppas jag.. :-) Som av en slump s&[…]