Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
Lucif3r skrev:fe-fe-fe-femtonhundra!? Det var en jäkla pris det... Jag tror jag gav typ 500 spänn för en helrekond med lackförsegling samt våtslip på vissa ställen på min 945a.
Nja, de sa ett pris kring 1k-1,5k och iom att ska det göras ska det banne mig bli så nära perfekt det kan bli på en 15 år gammal brukis och då lär det kosta i tid..

En helrekond på detta ställe skulle ha gått på ca 4-5k inkl vax med 2 stegs polering..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lämmna in den på någon gymnasium skola som utbildar rekondare har du otur så kommer du få en bil som är plåtren :P

Tycker också att 1500kr lät mycket.
av Tette
Oj vad folk tyckte det va dyrt med poleringen :-O) Jag uppfattade det som ett ganska normalt pris då det ändå är hela huven och stolparna samt ovansidan av dörren (den runda delen) som tas. Tror dock att jag avvaktar med det till nästa säsong. Känns som dumt att lägga ut en massa pengar då jag ändå (troligtvis) måste göra om det nästa år..

Idag tog jag mig i kragen och gick ut och monterade de nya facelift backspeglarna. Hehe, känns så chef-igt att kunna trycka på en knapp och så åker backspeglarna in 8) Nu skulle man bara haft Johnnype:s CAN box så kan man sköta det via fjärren.
Bilagor
IMG_0035.jpg
IMG_0035.jpg (48.17 KiB) Visad 2339 gånger
Användarvisningsbild
av garinge
Tette skrev: Idag tog jag mig i kragen och gick ut och monterade de nya facelift backspeglarna. Hehe, känns så chef-igt att kunna trycka på en knapp och så åker backspeglarna in 8) Nu skulle man bara haft Johnnype:s CAN box så kan man sköta det via fjärren.
hehe ja förstår det, är nog najs och se dom åka ut och in vid upplåsning av bilen, samt att kunna välja dim+park+markbelysning som ska lysas när man låser upp bilen, och att den ska köra DRL (dimljus+park) när man startar istället för det tråkiga halvljuset :P

Du får tjacka en när han får in nya på lager, du kommer älska den... sen bara se ens personliga hälsningsmeddelande och gaugeswip:et är naaajs :D
och aldrig fel och kunna se batteristyrka och kupetemp i displayen, eller digital hastighet :P

Sen är det även najs att kunna välja "rutor upp vid låsning av bilen :D
Rekommenderas skarpt ;)
av Tette
garinge skrev:hehe ja förstår det, är nog najs och se dom åka ut och in vid upplåsning av bilen, samt att kunna välja dim+park+markbelysning som ska lysas när man låser upp bilen, och att den ska köra DRL (dimljus+park) när man startar istället för det tråkiga halvljuset :P

Du får tjacka en när han får in nya på lager, du kommer älska den... sen bara se ens personliga hälsningsmeddelande och gaugeswip:et är naaajs :D
och aldrig fel och kunna se batteristyrka och kupetemp i displayen, eller digital hastighet :P

Sen är det även najs att kunna välja "rutor upp vid låsning av bilen :D
Rekommenderas skarpt ;)
Ja, rutor upp har behövts massor i sommar - glömt det typ sjuttioelva gånger och behövt sätta mig i bilen igen och hissa upp dem. Har ännu inte fattat att jag kan fälla in/ut backspeglarna så råkade köra iväg med dem infällda och insåg sen när jag skulle svänga att jag inte såg nått bakåt :lol:

Idag var jag på bilträff. Umeå Gatbilars sommarträff. Tror jag är lite skadad faktiskt, hade ju sagt att jag skulle in på området med bilen i år men såklart bangade jag. Känner mig inte riktigt nöjd med bilen - den känns inte så tipp topp som jag skulle vilja och då kändes det lite som att jag inte platsade med volvon där inne på området.
Väl inne så insåg jag ganska snabbt att min bilen hade glänst ganska bra på volvo sidan då de flesta som stod där var gamla 240 varav hälften lät som det var hål lite överallt och hade det där j*vla diesel rykandet för sig. Sen som vanligt så var det ju alla hot rod och jänkare - folket och supra folket. Och "jag spelar högst i hela världen" - folket. Nu låter jag väl som en bitter tant, haha :lol:

Inhandlade dock 2 dekaler som förhoppningsvis ska på i morgon om det inte regnar :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja där skulle du att ha åkt in med bilen :)
Spela högt är inget roligt om det bara skränar, det ska vara klart och fylligt ljud :) är själv väldigt imponerad av att Volvos papphögtalare som sitter i min bil spelar så bra även V70N papphögtalare spelar jävligt bra.
av Tette
Var ute och satte dit Umeå Gatbilars klibba. Det har stormat ordentligt här upp de senaste dagarna så har inte velat klistra dit den med risk för skräp mellan klibba och bil. Tycker det blev helt ok, ganska snyggt med vit klibba på mörkblå bil :D

Provade även att lägga dit fjäderbensstaget och förhoppningsvis om vädret tillåter så blir det montering i helgen. Upptäckte däremot att mitt övre motorfäste verkar vara ganska slappt. Ska det vara så? Det byttes av en verkstad då bilen gått 19k och i dagsläget 23k så det borde vara ok men tycker jag kan röra det för hand lite för lätt i video:sarna nedan. (beklagar det skakiga kvaliteten, jag har en sjukdom som gör att jag skakar vid ansträngning)

https://youtu.be/Z7P_RRZpwOI

https://youtu.be/NvHQb65xJwM
Bilagor
IMG_00466.jpg
IMG_00466.jpg (56.38 KiB) Visad 2019 gånger
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 47