Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Derank skrev:Om bilen är ändringsbar så lägg till progresiv servo, den blir mycket trevligare att ratta i stan och klippstabil i i höga farter.
Dessvärre är bilen redan byggd och ej konfigurerbar. Bara eftermonterade prylar som går att lägga till. Det tog några veckor innan jag fattade att det byggts några metallic-bilar som kinetic edition. Mest vita bilar på blocket. Skulle nog lagt till elektrisk baklucka om jag kunnat, men får leva utan det den här gången :-)
sparveyhecter skrev:
XC90_Executive skrev:Jag har en bekant som har en D3 automat och enligt honom är den väldigt snål! Under 0,5 vid landsvägskörning ganska enkelt.
Oj! Det var snålare än vad jag vågat hoppas på. Jag hade gissat på 0,60-0,65 kanske, och varit ganska nöjd med det. Kul och lovande att höra! :D
Det var bättre än vad även jag trodde. Man kanske skulle ta sig en provtur någon dag...
Kör i och för sig V60CC med nya D3 och 8-aut (samma som sitter i XC60D3A) och på typ 80-väg går den att åka på en halvliter, men på motorväg så rör det sig om 0,55. Jag snittar än så länge på typ 0,58-0,6 vid pumpen, men har inte kört så mycket ännu då jag fick bilen i mitten av juni.

D3 som sitter i XC60 är en D3 HP (en D4 som är nermappad) och därmed har 350nm och 8-växlade automaten
D3 i en S/V90 och S/V60 är en LP som då har 320nm och 6-växlad automat.
BennyL skrev:Kör i och för sig V60CC med nya D3 och 8-aut (samma som sitter i XC60D3A) och på typ 80-väg går den att åka på en halvliter, men på motorväg så rör det sig om 0,55. Jag snittar än så länge på typ 0,58-0,6 vid pumpen, men har inte kört så mycket ännu då jag fick bilen i mitten av juni.

D3 som sitter i XC60 är en D3 HP (en D4 som är nermappad) och därmed har 350nm och 8-växlade automaten
D3 i en S/V90 och S/V60 är en LP som då har 320nm och 6-växlad automat.
Då drar din precis lika mycket som min V50 D2 vid motorvägskörning.... :shock:

IMG_9189.JPG Fick detta på mailen idag. […]

Med golvet i det högre läget blir det v&[…]

Felkod B5

För mig låter det som att det är s[…]

Må så vara, men det är flera star[…]