Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

matssjoqvist skrev:
Kikiminni skrev:Går inte att få dragkrok från fabrik den eftermonteras alltid hos återförsäljaren och behöver uppdateras hos volvo för att få siktlinje till backkamera

Ok, vad är det man ska be att få uppdaterat? Trailermodulen eller någon "dator" i bilen?
I detta fall så är det nog TRM och CEM som uppdateras men detta löser sig om du påtalar vad felet är :D
Min XC70 har backkamera, TRM och dragkrok, men inte siktlinje för dragkroken. Zooma går inte heller. Uppenbarligen finns det olika programvaror. Det kanske fanns en annan mjukvara att ladda in, när bilen var ny, för att få extra funktioner när dragkroken monterades? Eller går det bara på 60-serien?
Jag har inte sett eller hört att någon med 70-serien har någon siktlinje. Det är inte heller skitvanligt att dom har backkamera.

Siktlinjen använder jag aldrig trots att ja har dragit släp flera gånger under sommaren. Att använda speglarna sitter i ryggen. Använder kameran så ja ser att ja står rätt i parkeringsrutor och att ja kommer hyggligt nära dragkroken. Vill inte stå för nära ifall den lastade kärran kommer lite i rullning när den ska kopplas och pajar stötfångaren.
Perra83 skrev:
Siktlinjen använder jag aldrig trots att ja har dragit släp flera gånger under sommaren. Att använda speglarna sitter i ryggen. Använder kameran så ja ser att ja står rätt i parkeringsrutor och att ja kommer hyggligt nära dragkroken. Vill inte stå för nära ifall den lastade kärran kommer lite i rullning när den ska kopplas och pajar stötfångaren.
Det beror ju på vad släpet väger, i mitt fall en boggievagn på över 2ton ståendes på en gräsmatta, inte lätt att flytta man kan möjligen pressa den 5cm i sidled. Därför tycker jag siktlinjen är perfekt för att hamna rätt direkt, sen använder jag zoomen för att se till att jag hamnar mitt under kulhandsken.
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]