...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Vissa idioter får en att känna sig som guds gåva till mänskligheten......

Det är uppgrävt och bara en fil förbi en korsning och det kommer en buss.
Trycker mig mot höger helljusblinkar för att släppa förbi bussen som kan fortsätta utan att bromsa.
Anslutningen till höger ligger en bil som vill köra ut och där jag skall in och även där är det såpas att det är tveksamt om två bilar kan mötas så jag blinkar med helljuset att han också kan köra.
Då tröttnar killen bakom på att stå still (15 sekunder?) så han gasar om och dom blir stående nos mot nos och ingen vill ge sig.
Omköraren fick snällt backa tillbaka, nu ytterligare tre platser längre bak.

Edit: Högerregeln gäller på den vägen även om det är tveksamt i Stockholm.
Senast redigerad av 1 sthlm, redigerad totalt 0 gånger.
Hahaha.. Har du inte dashcam i bilen? Den situationen skulle jag vilja se! :D
Användarvisningsbild
av sthlm
Om jag bara lyckas lösa elen och en såpass osynlig kamera att jag kan ha den fast monterad så skall jag ordna det.
Elen bör jag kunna ordna från konsolen med spegeln men en kamera som jag vågar ha kvar i bilen har varit svårare att hitta. Vill verkligen inte behöva sätta upp den varje gång.
Finns backspeglar med inbyggd dashcam.. ;)
joel80 skrev:Jag gubbskämdes förresten idag.. Blev grinig på en bil som körde ut framför mig i en rondell och tutade.. Såg precis efter jag dragit av en ordentlig salva att det satt en övningskör-lapp bakpå... Ops.. Förlåt... (fast handledaren borde få sig en lite genomgång..)
Handledaren kanske hade gjort allt rätt men eleven gjorde fel? Som handledare sitter man bredvid och är rätt utlämnad åt elevens påhitt.
-------------------------------

Ni talar om gubbar hit och gubbar dit. Det är till och med så att vissa gubbar skämtar som det själva. Gubbe har inget med ålder att göra. Det är en attityd anser jag. Personligen så har jag vart gubbe i trafiken sedan jag tog körkort när jag var 19 år. I alla andra lägen är jag nog så långt från gubbe man kan föreställa sig. Ja, om nu ordning och reda och ansvarstagande inte är gubbigt.
Håller med... Jag ser mig själv som gubbe ibland (och ibland inte) ...jag är 35.

Och du har rätt.. Svårt att veta vem som gjorde fel i övningskörsbilen.. Jag hade dock inte tutat om jag sett tidigare att det var en övningskörning. Man får ha lite överseende med de som lär sig.. Vi har alla varit där.
Robbi skrev:
BennyL skrev:Semi-gubbe... snart i en V60CC nära dig 8)
Räcker bagageutrymmet till för en europasemester?

Skickas från min iPad via Tapatalk
ÖÖÖ, va?
Kreditkort och tandborste får plats i alla bilar... :mrgreen:
av jwiss
BennyL skrev:
Robbi skrev:
BennyL skrev:Semi-gubbe... snart i en V60CC nära dig 8)
Räcker bagageutrymmet till för en europasemester?

Skickas från min iPad via Tapatalk
ÖÖÖ, va?
Kreditkort och tandborste får plats i alla bilar... :mrgreen:
Nya V40n är för liten, man får bara plats med 3 backar öl i bagaget om man vill ha kvar hatthyllan...
joel80 skrev:Håller med... Jag ser mig själv som gubbe ibland (och ibland inte) ...jag är 35.

Och du har rätt.. Svårt att veta vem som gjorde fel i övningskörsbilen.. Jag hade dock inte tutat om jag sett tidigare att det var en övningskörning. Man får ha lite överseende med de som lär sig.. Vi har alla varit där.Bild
Jag övningskör och uppskattar om folk visar när jag gör fel (tutar etc). Har dock aldrig hänt utan det är jag som står för tutandet Bild

Skickat från min OnePlus 3
  • 1
  • 357
  • 358
  • 359
  • 360
  • 361
  • 553

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn