Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har lyssnat med skruvmejsel som stetoskop, och är ganska säker på servopumpen. Men sitter ju ihop med generatorn och undrar om någon hört detta underliga ljud som fortsätter utan AC samt med totalt avstängd ventilation. Det följer varvtalet, men efter ca 3000V så hörs det inte direkt.

Senast redigerad av 1 2ägaren, redigerad totalt 0 gånger.
Bytte servopumpen idag, missljud oförändrat :( sprayade på generatorn och då ändrades ljudet till konstant. Så det är frikopplingshjulet på generatorn fast ljudet kom 100% från servopumpen med stetoskop, så andra vet i framtiden!
Så kan det bli, inte alltid man hinner svara :) Gamla frikopplingshjulet var helt kasst, remdrivningen/yttre delen kunde snurra fritt åt båda håll. Så att bilen laddat alls är ett under. Kom ju på nu att det är den som knastrat ända sen jag köpte bilen, och nu blev det betydligt värre. Drog lite tungt släp 20mil på motorvägen så det blev förmodligen dödsstöten för hjulet :)

Vad jag förstår så ser effektavgi[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]