...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Exyzäta skrev:
Lövet skrev:
Robbi skrev:Häromdagen låg en Volvo S80 (typ 10 år gammal) under hastighetsbegränsning i vänsterfil (95 på 100) och vägrade flytta sig. Jag försökte åka om på höger (ja jag vet) och då bytte fanskapet fil och blockade mig. Tillbaks till vänsterfil och då gör fanskapet samma sak. Jag blir oerhört irriterad och slänger på helljusen (ja jag vet, dödsynd) då släpper han förbi. Sedan slänger han på sina helljus i nacken på mig och illustrerar sin ramp med extraljus. Detta hade varit mycket bländande men jag har automatisk avbländande backspegel så jag slänger på dimljuset och drar ifrån. Länge tänkte jag, vilken idiot fast mitt beteende var inte heller så imponerande...

Skickas från min iPad via Tapatalk
Gubbe i femtioårsåldern? Det är nåt med deras egon som inte tål omkörningar...
På vilka premisser blev du moderator?
Vem menar du?

Gubbe i femtioårsåldern? Det är nåt med deras egon som inte tål omkörningar...[/quote]

På vilka premisser blev du moderator?[/quote]

Vem menar du?

Skickas från min iPad via Tapatalk[/quote]

Givetvis herr Lövet. Som moderator bör man förhålla sig neutralt och inte komma med oförskämdheter. Som en man i femtioårsåldern och yrkesförare dessutom så är kommentaren ganska utpekande på en viss grupp. därför en fråga på vilka premisser herr Lövet blev moderator?
Trodde tråden handlade om vad man blev irriterad på i trafiken, inte vad man blir irriterad på på nätet. :shock:
grillchips skrev:Trodde tråden handlade om vad man blev irriterad på i trafiken, inte vad man blir irriterad på på nätet. :shock:
Jag blir irriterad på oförskämda moderatorer i trafiken! Är du nöjd nu? ;-)
Vilket tur att vi inte kommer mötas i trafiken då, för inte är du väl en sådan som blir sur om han blir omkörd?

Dessutom har Grillchips helt rätt. Är du sur på någon i personalen, ta det PM.
Alltså.. Den här tråden bygger ju lite på att vi kan skämta... Både om varandra, oss själva och andra. Självklart blir inte alla gubbar i 50-årsåldern sura om dom blir omkörda... Även om vissa blir sura på att åldersgruppen nämns på ett forum... ;)
(kom igen.. Det var ett skämt... Det är inte så många år tills många av oss här är 50år vi också... Och vissa har redan passerat...)
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag håller med Joel. Lite högt till taket får det allt vara, hur ska vi griniga gubbar annars kunna få något att le åt? Det är klart att inte alla gubbar blir griniga när de blir omkörda, det är ju endast semi-gubbarna i 50-års åldern som blir det och nästa år kommer jag också att bli sådan. Det är livets gång och vi måste kunna skämta om det!

Jag gubbskämdes förresten idag.. Blev grinig på en bil som körde ut framför mig i en rondell och tutade.. Såg precis efter jag dragit av en ordentlig salva att det satt en övningskör-lapp bakpå... Ops.. Förlåt... (fast handledaren borde få sig en lite genomgång..)
  • 1
  • 356
  • 357
  • 358
  • 359
  • 360
  • 553
Service Peugeot 107 2007

Har idag fått klart att dom verkligen skicka[…]

Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]

Nästa elbil från Volvo?