Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ok takker!
Ja er klar over hvordan det funker mtp avgift. Ser at i Sverige så virker det til å være mye mer forhandlingsrom mtp avslag en Volvo i Norge.
Min v90 D5 inscription kom på ca 917k før avslag.
Har avtale gjennom jobb så klarte å få ca 11%.
Hm.. Är det inte billigare att köpa en Tesla i Norge istället? Då skulle du slippa betala speciellt mycket för drivmedel i allafall.. Och parkera gratis samt få köra i bussfil (än så länge).

Om man ändå lägger så mkt pengar alltså... :) 0-100 på 3-4sekunder är lite roligt det också. ;)
Volvovirgin skrev:Ok takker!
Ja er klar over hvordan det funker mtp avgift. Ser at i Sverige så virker det til å være mye mer forhandlingsrom mtp avslag en Volvo i Norge.
Min v90 D5 inscription kom på ca 917k før avslag.
Har avtale gjennom jobb så klarte å få ca 11%.
Det var bra rabatt! Hvilken konfigurasjon har du?

Jeg har bestilt:
- V90 D5 AWD Inscription
- Onyx Black Metallic

Pakker:
- Inscription pakke, Charcoal ventilerte seter
- Navigasjonspakke med 360 kamera
- Intellisafe pakke
- Plusspakke med VOC

Utstyr:
- B&W Premium Sound
- Panoramatak
- Solgardiner bak
- El.sikring bakdører
- Carplay
- Tonede ruter
- Hengerfeste
- Laminerte sideruter
- Bagasjeromsmatte
- Takstativ

Tok vinterhjul på 17" Felg, men lurer på om jeg skal bytte til 18". 17" er litt små felger på V90.

Levering er foreløpig satt til uke 40. Når får du din bil?
Mye det samme som deg!

Jeg har bestilt:
- V90 D5 AWD Inscription
- Onyx Black Metallic

Pakker:
- Inscription pakke, Amber ventilerte seter.
- Intellisafe pakke
- Plusspakke med VOC

Utstyr:
- 21" Turbinhjul P zero dekk
- 18" vinterhjul
- Eksteriørpakke
- B&W Premium Sound
- Utvidet skinnpakke
- Solgardiner bak
- El.sikring bakdører
- Carplay
- Hengerfeste
- Laminerte sideruter
-Sportsratt
-Girhendler på ratt
- 230v uttak
- Bæreposeholder
- Valnøtt nøkkeldeksel
Kanskje noe småtteri til, men husker ikke helt hva som inngår i pakkene. (4 soneklima f.eks)

Skulle gjerne prøvet bilen med og uten 4c understell, men har blitt fortalt at dette(luftfjæring) egentlig er mest for å laste/dra henger/campingvogn.
Avbestilte tonede ruter da jeg synes de blir litt for mørke orginalt, så det fikser jeg med lysere toning når bilen kommer. Også skal jeg kanskje fjerne inscription list på sidene siden jeg får krom helt nederst også pga eksteriørpakke.
Venter på bekreftelse av levering pga ratt og gir, men satser på uke 46-47.
Volvovirgin skrev:Mye det samme som deg!

Jeg har bestilt:
- V90 D5 AWD Inscription
- Onyx Black Metallic

Pakker:
- Inscription pakke, Amber ventilerte seter.
- Intellisafe pakke
- Plusspakke med VOC

Utstyr:
- 21" Turbinhjul P zero dekk
- 18" vinterhjul
- Eksteriørpakke
- B&W Premium Sound
- Utvidet skinnpakke
- Solgardiner bak
- El.sikring bakdører
- Carplay
- Hengerfeste
- Laminerte sideruter
-Sportsratt
-Girhendler på ratt
- 230v uttak
- Bæreposeholder
- Valnøtt nøkkeldeksel
Kanskje noe småtteri til, men husker ikke helt hva som inngår i pakkene. (4 soneklima f.eks)

Skulle gjerne prøvet bilen med og uten 4c understell, men har blitt fortalt at dette(luftfjæring) egentlig er mest for å laste/dra henger/campingvogn.
Avbestilte tonede ruter da jeg synes de blir litt for mørke orginalt, så det fikser jeg med lysere toning når bilen kommer. Også skal jeg kanskje fjerne inscription list på sidene siden jeg får krom helt nederst også pga eksteriørpakke.
Venter på bekreftelse av levering pga ratt og gir, men satser på uke 46-47.
Flott konfigurasjon! :)

Jeg var også usikker på Four-C Chassis, men droppet det da det bare var luftfjæring på bakhjulene. Har prøvd S90 uten Four-C og synes fjæringen var meget bra! Som du selv sier tror jeg luftfjæring er mest relevant hvis du laster mye eller drar på campingvogn.
Kjørte 5-serie tidligere med luftfjæring bak som funket fint det når den var tungt lastet, men noe særlig mer sportslig en tilsvarende bil uten vil jeg ikke si det var. Men gull å ha hvis en vil senke bilen. Skal en ha sportsunderstell på f.eks Audi A6 så lar heller ikke det seg kombinere med luftfjæring.
För den som finns i Stockholmstrakten och vill provköra en bensinare innan beställning sprang jag på en idag: Upplands Motor i Hammarby har en V90 T6 AWD Inscription :-)-)
Volvovirgin skrev:Kjørte 5-serie tidligere med luftfjæring bak som funket fint det når den var tungt lastet, men noe særlig mer sportslig en tilsvarende bil uten vil jeg ikke si det var. Men gull å ha hvis en vil senke bilen. Skal en ha sportsunderstell på f.eks Audi A6 så lar heller ikke det seg kombinere med luftfjæring.
På min BMW har jag luftfjädring på bakaxeln som är standard men även det adaptiva chassit som reglerar stötdämparna på alla fyra hjulen. Det är märkbar skillnad mellan den hårdare sportinställningen, standardinställningen och den mjukare komfortsättningen. Hade gärna haft det på min V90 men det rymdes inte inom kalkylen.
Apropå Bowers Wilkins, en kollega sa nåt klokt idag om att lägga en väldig massa pengar på ett lyxljudsystem för att sedan spela Spotify i i värsta fall 96 Kbit/s... Har nån kollat bitraten för Spotify Connect i 90-serien? 8)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 48
Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]

Nästa elbil från Volvo?

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Antisladd lampan brukar vara den som tänds f&[…]