Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns både 12 V och jord i armaturen till innerbelysningen. Du får förstås antagligen pula in en omvandlare till USB-utgång, om kameran drivs via en sådan. Min kamera gör det, i alla fall.

Notera att även om det inte blir helt avgjort förrän i höst är läget just nu sådant att en i bilen monterad kamera, som filmar när du kör, anses olaglig. Du måste hålla den i handen för att det ska vara lagligt, men då får du låta passageraren göra det, för annars är det olagligt av andra skäl.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Drog min på följande vis http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ue&start=0
Kunde dolt det helt men tog mig tyvärr aldrig tig att pula med det sista, men vart nöjd iaf
Användarvisningsbild
av apersson850
Jaha. Men varför vill du ta ström framtill i bilen då? Är det inte bättre att koppla in sig på elcentralen där bak istället? Ska inte backkameran sitta där bak? Eller är detta till något slags display du har tänkt montera i taket framtill?

Backkamera är bra, men jag har Volvos egen. Då får man bilden i displayen mitt i bilen. Mycket smidigare, fast det är säkert mycket dyrare också.
Användarvisningsbild
av apersson850
Då förstår jag. Meningen "Kan man ta ström någonstans i taket vid backspegeln för kamera??" tolkade jag som en kamera som filmar framåt. Vad skulle den annars sitta vid backspegeln för?

Då faller också invändningen om den juridiska biten. Backkameror är undantagna.
av least
Spelar det någon roll om TS vill montera en kamera eller skärm? Vi på detta forum är ju varken polis eller åklagare...

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]