Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sparveyhecter
Någon som har koll på om fabriken öppnat igen efter semestern? Börjar bli trött på att Min Volvo aldrig uppdateras längre!

Senaste kontakten jag hade med handlaren innan semestern så hade mitt datum tyvärr glidit nån vecka framåt i tiden :(
av wahruo
sparveyhecter skrev:Någon som har koll på om fabriken öppnat igen efter semestern? Börjar bli trött på att Min Volvo aldrig uppdateras längre!

Senaste kontakten jag hade med handlaren innan semestern så hade mitt datum tyvärr glidit nån vecka framåt i tiden :(

Industrisemester på volvo är ju vanligen vecka 28-32, så fabriken borde vara öppen igen..
av sparveyhecter
matthh skrev:Jag tror Gent började jobba i måndags.

Hur ofta uppdaterades den innan semestern?
Iofs uppdaterades den väldigt sällan innan dess också. Uppdaterades en gång efter en månad. Nu har det gått drygt en månad till, men senaste uppdateringen är fortfarande 13 juli. MinVolvo-sidan aktiverades 7 juni. (Kör Personalbil via jobbet, så lite osäker på när den lades in i systemet hos Volvo ursprungligen så att säga).
av sparveyhecter
Idag ändrades äntligen min status till byggd, wohoo!! :D

Edit: Någon som vet hur lång tid det tar ungefär från att en bil är byggd i Gent tills den kommer till Sverige osv? Volvo har vad jag förstår en egen hamn typ, så båttransport bör gå hyfsat smidigt?
av Lexington
Sitter, som säkert många andra, otåligt o väntar på min nya XC60.

På minvolvo ser det ut såhär sen i måndags (19/9).
Bild

När kan man räkna med att den når fram till ÅF (nordvästra Skåne) och när ungefär bör vi kunna hämta bilen?
av vadfinns
Lexington skrev:Sitter, som säkert många andra, otåligt o väntar på min nya XC60.

På minvolvo ser det ut såhär sen i måndags (19/9).
Bild

När kan man räkna med att den når fram till ÅF (nordvästra Skåne) och när ungefär bör vi kunna hämta bilen?
Hur brukar det se ut. Är det orderlagd och nästa gång man ser något så är den byggd? Inget däremellan?
av Lexington
Precis.
Order lagd i x antal veckor, sen byggd ca 1 v och sen på väg till Volvohandlare. Inget där i mellan.
Går leveransen från Gent till Torslanda o sen ÅF eller Gent direkt till ÅF? Och hur transporteras bilen? Båt, lastbil, tåg?
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 203
Laddbox

Hejsan Jag funderar på en ny Volvo hybrid oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]