Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Har tänkt efter 7 år med diesel gå över till bensin nämligen en T5 VEA. Därför vore det intressant med lite synpunkter på den motorn, motorgång, bränsleförbrukning, kraft m.m
av Denesfay
Svar på kraft: Min V70 på 300 hp går lika eller kanske snäppet bättre än en polestaroptimerad V40 Carbon Edition T5 med automatlåda och paddlar då. Så dom går rätt fint.
Senast redigerad av 1 Denesfay, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
De jag har kört låter riktigt illa vid kallstart (slamrar som en dieselfyra) men tystnar såklart sen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag är supernöjd med min (v60).
Den går att köra riktigt snålt, men det är svårt, av den anledningen att det är rätt tråkigt
Dom väsnas lite vid kallstart, men de är direktinsprutade och det är en egenskap.
Hade lätt gjort om köpet, eller köpt T6 vea. Mycket vill ha mer.
Enda som retar mej är pedalmappningen, den är alldeles för progressiv, första 10 % pedalrörelse är 70% av effekten.
av BennyL
Har åkt V60 T5 under en tid (fram till mitten av juni) och gillade den mycket.
Bra dynamik i motorn, kunde gå snålt om man verkligen jobbade på det, men den tar villigt som en alkis mot all sås den kan få om man petar på gasen, men som tack för drickat så bär det iväg bra istället...
Körde min på 0,70-0,72 blandat men då med en skaplig del stadskörning och sedan stora delar av resten motorväg.
Klarade av att köra en tank på 0,59, 102 mil på 61 liter, men då fick jag jobba för det.
Skulle gärna ha haft en till T5 om mitt bilavtal tillåtit det...

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]