Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjo!

Höger ruta bak har slutat att fungera när jag öppnar/stänger med fjärrkontrollen. Den funkar på sin egen knapp och från förardörren. Ingen skillnad med eller utan barnlås. När man öppnar känns det som ett mindre problem. Men titt som tätt stänger jag rutorna på avstånd och då är det ju skitdumt att den inte stängs.
Någon som varit med om samma eller liknande?

V70 2011 1,6D
Catoxxo skrev:Är rutan initierad? Kör upp rutan och håll kvar knappen "uppåt" i ett par sekunder till det klickar till. Prova igen efter det och kolla om det fungerar.
Jamen sepåfan! Funkade klockrent, tack för hjälpen!
Rätt procedur är att köra upp till toppläget manuellt, släppa knappen en halv sekund och sedan dra knappen hela vägen upp (andra klicket) en gång till. Gör kanske ingen skillnad, men det är så det beskrivs i den där boken.
zalmondorro skrev:Inga fler tips ??
Ptja, vad exakt har du för problem? Och vad hände när du testade det tips du fick till att börja med? Om inte automatiken på hissknappen fungerar så har du förmodligen inte gjort initieringen rätt.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]