Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem med att min motorelektronik lampa lyser, så nu i annan tråd att det kunde vara luftmassamätaren, någon som vet hur mycket en sådan kostar?

Läste att man kunde dra ut huvudsäkringen till databoxen oxå, bart hittar jag den säkringen?

Hur mycket kostar det att göra en felkodsavläsning?
av roffroff
Har samma problem på vår bil. Men vet dock inte vad felet kan vara.

Vi var och gjorde en avläsning direkt när lampan började lysa. Detta kostade ingenting. De släckte även lampan samtidigt. Började lysa igen efter några starter. Kan visserligen vara olika från verkstad till verkstad.

Vill man kan man rycka plus-polen till batteriet några sekunder så ska den nollas (har jag fått tips om). Se bara till så du har koden till cd:n om du har volvo-original stereo.
av *pettson*
roffroff skrev:Har samma problem på vår bil. Men vet dock inte vad felet kan vara.

Vi var och gjorde en avläsning direkt när lampan började lysa. Detta kostade ingenting. De släckte även lampan samtidigt. Började lysa igen efter några starter. Kan visserligen vara olika från verkstad till verkstad.

Vill man kan man rycka plus-polen till batteriet några sekunder så ska den nollas (har jag fått tips om). Se bara till så du har koden till cd:n om du har volvo-original stereo.
Vad sa felkoderna då?
av roffroff
Att det var ett intermittent fel på främre lambdasonden. Det bakre är bytt för något år sedan enligt papprena. Dom kollade bara med sitt instrument i databoxen. Vet inte vad en riktig avläsning kostar. Skulle gissa på strax under 500:-
Användarvisningsbild
av fxr-90
Kolla Bosch-nr och sök på Bildels-basen eller Laga.se om du letar begagnat...Annars får du vända dig till Volvo.

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]