Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tim
volvofantast skrev:Nu har felet kommit tillbaks.man kan köra 15 mil så tänds motorlampan och samma felkod kommer,vad tror ni är felet?solenoiden eller nått annat?
Uppgradera programvaran i ecm är nummer ett, annars är det byte av vvt enheten som gäller. Byte av solenoiden kommer inte hjälpa.
av Tim
Uppgradera programvaran kostar mellan 6-700kr. Vvt enheten ca 6000kr har jag för mig.
av Str47
Har en v70, 140 hk-01, som motorlampan lyser på, har kollat med verkstad, fick kod ECM-6400, har bytt packning och olja, då lyste lampan i 5 starter därefter slocknade den, för att vara släkt i c:a 10 starter, därefter lyser den igen, har sedan slocknat 2 ggr, men lyser nu igen, har tagit bort felkoderna idag, höll i 4 starter, nu lyser det igen, har även tagit bort kontakten till solenoiden och sprayat med Electronic spray,
vad gör jag??? Bilen går som den ska, både på tomgång och vid körning.
av Alexxelax
Jag får också felkod 6400 men bilen går som den ska, kan det fortfarande vara VVT enheten eller pekar det på solenoiden? Felkoden har inte funnits innan, utan kom när jag ville kolla skicket på solenoiden då motorn misstände grovt (det visade sig vara tändspolen).
Läsbara hjulbultar. Igen

Med förbikopplad tryckregulator på komp[…]

De som då måste ladda, får ta e[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]