Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har en ny xc90 d5 som jag lyckades tanka fel bränsle i idag, jäkligt klantigt. Ringde volvia där den är försäkrad och skulle anmäla skadan, de sa då att detta går på vagnskadegarantin och att självrisken skulle va 7 500. Enligt verkstan skulle det kosta 8 000, så jag tjänar 500.

Dessutom så sa de på volvia att det inte skulle gå att tanka fel, är det något fel med min bil?

Tycker detta känns mycket konstigt, har ni erfarenheter av detta?

Hälsningar
Fredrik
Startade du bilen? Om inte, går det att fixa betydligt billigare. Jag har testat, det kostade mig 2500kr ;-)

Det går alldeles utmärkt att tanka dieselbil med bensinpump eftersom röret är smalare. Tvärtom går däremot inte.
~Kalle~ skrev:Är inte självrisken på vagnskada 3000kr eller 5000kr ?
Det kan man tycka men när vagnskadegarantin fortfarande gäller är det dom självriskerna. Inget att göra något åt.

Har själv råkat ut för det när C30n fick två skadade 18" fälgar. Blev nästan billigare att köpa två nya med bra rabatt och lämna in för hjulskifte. 7250kr var självrisken på (trodde att den va 3000kr som vi valde när bilen köptes ny). Ja tog det aldrig på försäkringen när det bara skiljde några 100 lappar.

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]

Mitt lås hade kläggat ihop helt, s&arin[…]

Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]