Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kimmen90
Hej torkade har börjat dippa lite för mycket nu så tänkte ta tag i detta. Har läst folk som justerat sin torkade. Söker därför en guide, gärna film om det finns.
Någon som sitter på en sådan?
Mvh
av Kimmen90
StefanN skrev:Guide? Det är ju bara flytta upp den ett par hack.
Precis, räcker det med att titta på den och den flyttar upp sig automatiskt. ?:-/
av Schmoyoho
Tror det inte är svårare än någon annan torkare. Lyft täcklocket så sitter det en mutter där. Lossa den, lyft torkaren och flytta den några hack/splines så att du är nöjd med dess justering. Var försiktig med täcklocket bara, använd något skonsamt när du lossar det.
av Kimmen90
Schmoyoho skrev:Tror det inte är svårare än någon annan torkare. Lyft täcklocket så sitter det en mutter där. Lossa den, lyft torkaren och flytta den några hack/splines så att du är nöjd med dess justering. Var försiktig med täcklocket bara, använd något skonsamt när du lossar det.
Aha, trodde det var från insidan justeringen gjordes. Tack
Användarvisningsbild
av apersson850
Ibland är det svårt att få loss torkaren. Har den fått sitta i fred sen bilen var ny ärgar den gärna fast. Bänd försiktigt (lägg något mellan så du inte har rutan som mothåll) eller använd ännu hellre en liten avdragare.
Användarvisningsbild
av Vojje
något måste rimligen vara allvarligt fel om man ska behöva göra denna operation.
Någon som vet vad?
Användarvisningsbild
av chasba
Ikke undervurder bruken av en god dose WD40 eller tilsvarende løsningsmiddel! Det er min erfaring.
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]