Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:Nej den där rosten gör du lätt vid! :D
Ja det tror jag men det är just lackeringen sen som jag möjligtvis känner mig osäker på. Får väl skugglacka eller vad det nu heter för inte kan jag få en snygg lackskarv där genom att bara maskera och lackera ??:-/
White skrev:Ja "skugglacka" eller "dimlacka", vet egentligen inte vilket som är korrekt. Nej maskera inte, skarvarna blir så fula. Jag brukar ha en
kartongbit som jag håller ca en centimeter från ytan för att inte få för mycket sprutdamm där jag inte vill ha det. :)
Ok får testa din metod :D
Lucif3r skrev:Hm, den där rosten ser rätt grov ut faktiskt. Ser dessutom ut som att det är ett hål i skärmkanten.... Tveksamt om det blir så mycket plåt kvar när du börjar slipa på eländet.
Hål är det inte och plåt är det kvar för det svarar bra. Ska ta och slipa lite och se hur det ser ut :)
Ja då var bilen färdig vaxad äntligen :)
När jag torkade av det sista vaxet så började radion bete sig märkligt :( suck ska den börja att krångla nu också. Satte mig i bilen och ser att inner belysningen blinkar i takt med radion när den basar för att emellanåt tystna helt, rena rama diskoteket i bilen :lol:
Kollade på volt mätaren och ser att system spänningen ligger på 10volt :shock: inte undra på att radion tystnar och att inner belysningen blinkar :lol:
Nu står den på laddning så lite bilder på hur resultatet efter vaxningen blev kommer senare då jag kan köra ut den i solskenet. Men har iaf en bild som jag tog igår :)

Här är den enbart rubbad och polerad.
Bild

Dåligt med kräm i batteriet :roll:
Bild

SRS-systemet gillar inte 10volt :roll:
Bild

Att bilderna ligger fel får ni leva med :wink:
Senast redigerad av 1 DayDreamer, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 252

Jag är tveksam. I landet Sverige älskar[…]

300kronors lådan fungerade! Växlar v&au[…]

Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå