Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jantt
Mere plads i motorrum
Bilagor
DSC_0012 (1).JPG
DSC_0012 (1).JPG (1.39 MiB) Visad 397 gånger
av jantt
Der er nogen som mener at jeg får for meget varm luft fra køler, så har sat denne ekstra slange fra front til filter for at få mere kold luft.
Bilagor
ekstra hose - Kopi.JPG
ekstra hose - Kopi.JPG (1.74 MiB) Visad 393 gånger
av jantt
Nej det kan du måske sige.

Hvorfor gør jeg det så ?
Ser meget bedre ud og lyder meget bedre.

Diskutere lidt med nogle amerikanere der mener jeg mister kraft pga varme.

Jeg mener bare at på den originale måde skal luften først gennem 50 cm slange og ind i filterhus og rundt og derefter gennem
40 cm slange til spjældhus. Mon ikke luften bliver varm der ?
Som jeg har lavet nu skal luften gennem 15 cm slange og 15 cm filer og 20 cm slange direkte til spjældhus.

Jeg tror ikke på at jeg mister kraft, men tror heller ikke jeg får meget mere kraft.
Har nu kørt nogle dage og jeg synes den føles hurtigere, men det kan bare være pga lyden og følelse.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag syftade mest på det där röret du monterade dit, det är ju tämligen identiskt med orginal genomföringen, bortsett från att orginalet är ovalt/långsmalt istället för runt.

Sen när man monterar det spikrakt som du gjort ökar ju risken att snö och vatten följer med. Hurvida det har någon faktiskt inverkan är väl dock öppet för diskution...
av jantt
Nu sner det heldigvis ikke meget i Danmark. Tror det kun var et par dage sidste vinter :D

Der er en lille afstand mellem slange og filter og da slangen også er skråt imod filter regner jeg med at det meste vand ikke kommer i filter.
Må jo prøve og se hvordan det går. Er det helt forkert er det nemt at lave tilbage til originalt (ha alle originale dele)

Hvis du hører lyden på den video jeg har lagt på youtube, så lyder det godt. Det var med den lange slange og lyder nu endnu bedre med den korte slange.

Som sagt synes jeg ikke jeg har mistet kraft eller det kan jeg ihvert fald ikke mærke.

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]