Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej Jag har köpt en Volvo 740 GL som saknar armar och sprutmunstycken samt torkarblad till strålkastarna. Jag är bara orolig för att det kommer rost i hålet. Kan man bara mura igen hålet med plastic padding? ??:-/
Det är klart att man kan lägga igen hålet med spackel. Resultatet kan bli bra om man lägger ned tid på det, förjävligt om man gör det lite slarvigt.

Men det är knappast större rostrisk i hålet utan torkare än med. Det hålet är ju mer än välventilerat. Frågan är rentav om inte spacklet ökar rostrisken då det drar till sig fukt.
jag har förvisso kvar mina torkare på strålkastarna (en 740 1990) o bilen har rullat över 30000 mil- ingen rost där. Däremot börjar det tyvärr komma smygandes lite rost på vänster framskärm, vilken jag är betydligt mer utsatt för rostangrepp.

torkarhålen är väl bara o tvätta samtidigt du tvättar bilen o torka rent där, kanske lägga lite vax där innan vintern (kanske inte stannar så länge på så utsatt plats men ändå)
Motorhaveri s60 2.4T

PXL_20250818_122030297.jpg Kugghjulet till veva[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]

Eller är bilden inte ens på en ID.4 ut[…]

Felkod B5

Försökte gå in på länk[…]