Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Alminjo skrev:Smaken är som baken.

Vissa tar hellre manuell än automat och vissa tvärtom!
Vissa chippar sin bil och andra gör inte det!
Någon köper svart bil och någon vit.

Vad är rätt??
Svart så klart :D
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Att köpa bil med PPC är hos mig detsamma som att köpa bil med drag.
Jag vill inte köpa bil med drag för då funderar jag på hur stora hölass den fått dra, men dubbelmoralen i mig säger att JAG vill montera dit ett drag för att kunna dra.
Kanske är det samma tankar som man får om man skall köpa en bil att jag vill köpa den utan ppc men gärna montera det själv... :roll:
Fast om den är trimmad så måste man inte upplysa om det om inte frågan ställs....klart, ur ett rent moraliskt perspektiv så varar ärligheten såklart :wink:
av Pachipachihand
Hur vet man då om man köper en bil som har varit PPC:ad? Går det inte se om förra ägaren laddar in original programvaran o tar med sig sin`enhet till nästa bil så lär det ju vara dom som tycker det är smartare än att sälja bilen i trimmat utförande.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag hatar att erkänna det men det ligger nåt i det du säger :evil:
När byter man då tiillbaka till originalmjukvaran?
Känns som jag skulle önska PPC i min nu om dagarna när ac'n snor all kraft i bilen....
Användarvisningsbild
av greeeken
Mattias_F skrev:Jag hatar att erkänna det men det ligger nåt i det du säger :evil:
Känns som jag skulle önska PPC i min nu om dagarna när ac'n snor all kraft i bilen....
Men hur mkt snor ac: inte mkt
Sen så har du ju 210 h va man kan se av din signatur.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
greeeken skrev:
Mattias_F skrev:Jag hatar att erkänna det men det ligger nåt i det du säger :evil:
Men hur mkt snor ac: inte mkt
Sen så har du ju 210 h va man kan se av din signatur.
Jo, och mycket vill ha mer...saker jag aldrig får nog av typ:
Effekt,pengar, processorkraft, minne...etc.
Kör nu desutom Tankas(okq8) 98oktan ,så jag får kanske gå upp till V-power eller byta ut 225:orna mot smalare, fast det är skönt bett med 225 :lol:
Kom just på att mjukvaran i bilen stänger av Ac'n vid kickdown, så kanske är bara luften ute mindre syremättad vid 32 grader ute än vid lägre temperaturer.
Någon som märker skillnad:?: eller är det bara jag som kör omkring med för mycket grejer i bilen?
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]