Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

halloj govänner,

Sitter med en givare till bensinmätaren som beter sig underligt, kör jag på skakig grusväg kan den plötligt fungera en hel dag för att nästa dag inte fungera längre. Nålen går upp till fullt för att sen dyka i botten när tändningen slås på. Någon sa att det var givaren, tittade under luckan bakom baksätet, ringen satt som berg, vill inte juckla med den innan jag har rätt grejor... vore otrevligt att ha bilen stående utan bränsletank, man kommer inte så långt då...

Så till frågorna, Är det ny givare som gäller? hela paketet?? eller kan man fixa bara givaren? Är det olika givare till olika modeller? vilken har i så fall jag? (16v GLT -89, B234f)

Flera frågor men jag tror säkert att någon av er kan svara på detta. Skulle någon rent av ha en givare till rätt pris så... fast det dyker nog upp under köpes, vi tar frågorna först.

/MK
Användarvisningsbild
av mrsniper
Min mätare beter sig nästan likadant...Inte alls roligt.
Användarvisningsbild
av nisse
hej du får byta hela tankamaturen. ny kostar den ca 2000kr på volvo men finns å få tag i på skroten men är svårt för dom brukar rosta sönder å börja läcka. och det är samma på alla insprutare (bensin)
Användarvisningsbild
av Äntligen en volvo igen!
Man tackar för upplysningen, får alltså leta på skrotarna då...

Vet någon förrästen var elkontakterna sitter?

När jag tittade under luckan gick kablaget in genom locket och såg ganska fastmonterat ut, kundet inte se att det fanns någon skarv någonstans...

/MK
Användarvisningsbild
av nisse
det är bara å följa den svarta kablen så ska det finnas en skarv. kolla på fbt.se eller blocket.se
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det kan vara glapp i instrumentet, testa att banka på det när mätaren inte funkar.

Ska du köpa en begagnad armatur så se till att det är en av plast. Det gamla typen rostar alltid bort så det är svårt att hitta en bra.
Jag har för mig att priset på en ny är nere på 1400:- nu men jag är inte säker.
Användarvisningsbild
av Äntligen en volvo igen!
Det borde inte vara glapp i mätaren, har nämligen bytt och bägge beter sig likadant. Har även knackat och bankat på mätaren och tryckt och ryckt etc.

Man tackar för länken på blocket.

/MK
Användarvisningsbild
av nisse
:D :D
av Whiplashinfo
Sparkz skrev:.....
Ska du köpa en begagnad armatur så se till att det är en av plast. Det gamla typen rostar alltid bort så det är svårt att hitta en bra.
Jag har för mig att priset på en ny är nere på 1400:- nu men jag är inte säker.
När kom plastarmaturen?

Var kan jag hitta en beskrivning över hur man byter armatur?

/Tomas

Vid vilket miltal brukar man få byta skivor?[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]

Nja det är något med kopplingen så[…]