Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jantt
Så er der nyt cone luftfilter på den gamle 850 GLT
Bilagor
airfilter - Kopi.JPG
airfilter - Kopi.JPG (1.18 MiB) Visad 502 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
jantt skrev:Kommer at gøre slange kortere så mere direkt indsug

http://www.carlab.dk/shop/sportsluftfil ... 5287p.html
Ja precis gör slangen kortare just nu får luften en jäkla omväg att gå och den får ju även ett motstånd då den ska svänga runt alla dessa svängar. Se till att få en bra avskärmning till filtret också så att det inte suger en massa varmluft för då tappar du effekt :)
av jantt
Det er også derfor jeg har købt filter som er skærmet og ikke åben.
Har også monteret så luft kommer direkte ind i front af filter så ikke får varme fra motorrum.
av THP
Den typ av filter du har på bilden är kosmetika. Dom flödar sämre än vad orginalfiltret gör.
Det ser flashigt ut men tyvärr är det sopor.
Ska du ha ett öppet filter så får du räkna på din gamla filterarea och sen räkna på det nya och se så det öppna filtret MINST har samma area som det du hade. Sen MÅSTE du ha avskärmning så att filtret endast kan andas frisk luft utifrån.
Det kan annars ställa till med problem då du står på tomgång eller kör på lågvarv.
Användarvisningsbild
av White
Jag köpte nyligen ett itg öpper filter till min 945 turbo, tog det största som fick plats. Filtret är avsett för effekter upp till 300hk, så
det finns gott om marginal till mina 185hk. Anledningen till detta är att det fortfarande skall räcka till när det efterhand blir skitigt.
av jantt
Re THP

Det kommer an på hvem du spørger.
Nogle siger at det åbne filter hvor du får luften direkte ind giver bedre gennemstrømning (luften skal ikke først ledes ind i kasse og gennem filter og ud igen).

Som du kan se på det filter jeg har købt så er det afskærmet og med åbning direkte mod fronten.

Jo slangen er for lang og bukker for meget.

I weekenden montere jeg kortere slange uden 180 gr buk.
av jantt
Så er der lyd check af filter/udstødning

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]