Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mgmannen
Den stora frågan är hur "stark" D3 kommer kännas...jag har inte "råd" (förmånsbil) med en D4 AWD, utan måste välja en D3 AWD istället. I alla fall om jag vill ha Inscription plus lite till...och det vill jag...
av Amli
Jag var idag och provkörde en fullmatad S90 D5 och jag måste säga att den var bland det bättre jag kört. Grymt fin bil! Jag tycker även här att D5 drivlinan är lite tunn men avsevärt mycket bättre än i XC90. Hade jag varit spekulant på på t ex BMW 525, A6 2.0TDI Q eller nya E220 hade nog mitt val varit S90.
Nu var den jag körde helt fullutrustad så just premiumkänslan blir så klart lägre i t ex en momentumutrustad men det var främst hur det var att köra som överraskade mig så positivt. Även med de 20" fälgar som satt på var komforten mycket hög. Den låter lite mer än nya E-klass men det är Mercan som är tyst, inte S90 som är högljudd. Grattis till alla er som beställt denna bil, ni kommer garanterat bli nöjda :-)-)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja man hörde sus från AC vid vindrutan istället för andra ljud.
Provsatte V90 momentum och som sagt tygklädsel med lite skinn såg lite tråkig ut och jalusi o plastlock var betydligt anskrämligare utan nån panel.
Dock var det lite mer tygklätt även längre ner på dörren runt högtalare och fack än vad jag trodde.
av argasnickaren
Då har jag provat en fullutrustad d5 och blev riktigt imponerad, nu kommer det trista, där stod en snik utrustad d4 och en tristare klädsel har jag inte sett sen japanerna släppte sina bilar tidigt 80 tal, allt annat var riktigt snyggt och modernt och minst i samma klass som de tre stora tyska :P
av Linqid
argasnickaren skrev:Då har jag provat en fullutrustad d5 och blev riktigt imponerad, nu kommer det trista, där stod en snik utrustad d4 och en tristare klädsel har jag inte sett sen japanerna släppte sina bilar tidigt 80 tal, allt annat var riktigt snyggt och modernt och minst i samma klass som de tre stora tyska :P
Är det delläder-klädseln du syftar på?
av argasnickaren
Nej inte delläder utan stolarna var helt i textil, säkert ett slitstarkt tyg men oj vad trist både att se och ta på, att det sen var lite halt oxå gjorde ju saken bättre, tycker väldigt synd om dom som har tittat på nya demo bilar med riktigt fina stolar och sen får detta
Användarvisningsbild
av V9097
argasnickaren skrev:Nej inte delläder utan stolarna var helt i textil, säkert ett slitstarkt tyg men oj vad trist både att se och ta på, att det sen var lite halt oxå gjorde ju saken bättre, tycker väldigt synd om dom som har tittat på nya demo bilar med riktigt fina stolar och sen får detta
Trist! Volvo har ju verkligen ryckt upp sig med nya 90-serien, synd att de inte erbjuder några trevliga tygklädslar. Jag tycker det där med tyg i Volvobilar har varit en akilleshäl länge, bottennappet var väl det våtdräktsliknande materialet i S40/V50.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]