Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Loob
Kimmen90 skrev:
Loob skrev:
Kimmen90 skrev:Angående glaset, läs http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=126667
Jag har läst den tråden nu.
Reservdelsnumret som de angav var from 2014 om jag fattade det rätt.
Hur tar man reda på reservdelsnumret på glaset till min bil från 2012?

Kan man beställa från vilken volvohandlare som helst? Kanske är skroten bäst att kolla först...?
Reagerade mest på ditt inlägg att din Volvohandlare sagt att ett byte av bara glaset är omöjligt. Ta kontakt med din handlare igen och försök få en deal.

Mailade just säljaren. Ska försöka få det bytt gratis. Men jag tror det blir svårt. Jag påpekade felet vid leveransen för en dryg månad sedan och han trodde deras rekondkille kunde fixa det. Men istället försämrade han glaset genom att repa det...
av Loob
Jag har läst den tråden nu.
Reservdelsnumret som de angav var from 2014 om jag fattade det rätt.
Hur tar man reda på reservdelsnumret på glaset till min bil från 2012?

Kan man beställa från vilken volvohandlare som helst? Kanske är skroten bäst att kolla först...?[/quote]
Reagerade mest på ditt inlägg att din Volvohandlare sagt att ett byte av bara glaset är omöjligt. Ta kontakt med din handlare igen och försök få en deal.[/quote]

Mailade just säljaren. Ska försöka få det bytt gratis. Men jag tror det blir svårt. Jag påpekade felet vid leveransen för en dryg månad sedan och han trodde deras rekondkille kunde fixa det. Men istället försämrade han glaset genom att repa det...[/quote]

Fick svar omgående! De ger mig ett nytt glas som jag får montera själv :) Helt ok deal för mig. Blir kul att skruva lite...
Är det riktigt mineralglas eller plexiglas? Riktigt glas går att polera med Autosol om man har fått någon sorts beläggning på det. Det är säkert många med mig som har tyckt att senapsglas från Slottsenap är rätt snygga. Som ölglas men lite lägre. Man lyckas få bort etiketten och ställer dom i diskmaskinen. När man tar ut dom efter disken visar det sig att det är som några dimmiga fläckar på dom och det går inte bort hur många gånger man än diskar dom. Det går att polera bort med Autosol, som sagt. Det tar några minuter, men blir bra. Glöm inte att diska glaset på nytt, det luktar fotogen om Autosol.
Är det plexiglas i instrumentpanelen så går det också att polera med Autosol, men det kan vara risk för mikroskopiska repor. Som nytt blir nog aldrig plexiglas om man försöker polera det. Jag har haft en båt med vindruta av plexiglas. Det finns några vedertagna möjligheter att polera. Autosol har jag nämnt. Kopparputsmedlet Häxan är ett annat. Även andra metallputsmedel och putsmedel för gelcoaten fungerar på plexiglas men det blir små repor som bara blir fler med tiden.
av Loob
Rådlös skrev:Är det riktigt mineralglas eller plexiglas? Riktigt glas går att polera med Autosol om man har fått någon sorts beläggning på det. Det är säkert många med mig som har tyckt att senapsglas från Slottsenap är rätt snygga. Som ölglas men lite lägre. Man lyckas få bort etiketten och ställer dom i diskmaskinen. När man tar ut dom efter disken visar det sig att det är som några dimmiga fläckar på dom och det går inte bort hur många gånger man än diskar dom. Det går att polera bort med Autosol, som sagt. Det tar några minuter, men blir bra. Glöm inte att diska glaset på nytt, det luktar fotogen om Autosol.
Är det plexiglas i instrumentpanelen så går det också att polera med Autosol, men det kan vara risk för mikroskopiska repor. Som nytt blir nog aldrig plexiglas om man försöker polera det. Jag har haft en båt med vindruta av plexiglas. Det finns några vedertagna möjligheter att polera. Autosol har jag nämnt. Kopparputsmedlet Häxan är ett annat. Även andra metallputsmedel och putsmedel för gelcoaten fungerar på plexiglas men det blir små repor som bara blir fler med tiden.

Jag vet inte vad det är för typ av plast. Men nu är det inget problem för mig längre då jag redan igår fick ett nytt. Ska bara få tid att byta det också...
Hej!

Ser att det ordnade sig med glaset.
Men för information så bytte jag glaset på kombinationsinstrumentet (som mätarhuset heter på volvospråk) i samband med byte av vindruta på Bilia.

Bil V70 2.5FT r-design 2011

Glas, sats (30786145) 595,35 :-
Förbrukningsmaterial 37,93 :-
Arbete 758,44 :-
Totalt 1392:-

/Fredrik
av Loob
hannihatten skrev:Hej!

Ser att det ordnade sig med glaset.
Men för information så bytte jag glaset på kombinationsinstrumentet (som mätarhuset heter på volvospråk) i samband med byte av vindruta på Bilia.

Bil V70 2.5FT r-design 2011

Glas, sats (30786145) 595,35 :-
Förbrukningsmaterial 37,93 :-
Arbete 758,44 :-
Totalt 1392:-

/Fredrik
TACK!

Jag mailade säljaren av bilen på fm och klagade på glaset. Kockan 15.00 samma dag fick jag svar att glaset låg på hans skrivbord. Snabb leverans :)
Jag fick glaset kostnadsfritt om jag kunde byta det själv. Och det kunde jag. Tog sammanlagt ca 15 minuter. Väldigt enkelt.

/Magnus
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]