Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En granne har en Audi som har "tappat" emblem lite allt eftersom. Nu är den helt clean, som det brukar heta. Tycker den har blivit tråkigare och tråkigare bakifrån och nu ser den verkligen ut som en stor tvål, vit som den är.

Hur som helst, motoremblem må vara (jag personligen tycker det alltid är kul när man får syn på en T6, V8 eller liknande men jag är väl lite one-off nördig) men VOLVO-emblemet hade jag inte velat vara utan. Silverlisten tycker jag också tillför mycket men kan kännas lite plottrig ibland även på min bil.
Schmoyoho skrev:En granne har en Audi som har "tappat" emblem lite allt eftersom. Nu är den helt clean, som det brukar heta. Tycker den har blivit tråkigare och tråkigare bakifrån och nu ser den verkligen ut som en stor tvål, vit som den är.

Hur som helst, motoremblem må vara (jag personligen tycker det alltid är kul när man får syn på en T6, V8 eller liknande men jag är väl lite one-off nördig) men VOLVO-emblemet hade jag inte velat vara utan. Silverlisten tycker jag också tillför mycket men kan kännas lite plottrig ibland även på min bil.

Tog bort alla emblem på min baklucka direkt jag köpte bilen. Mycket lättare tvätta rent & vaxa / polera bilen utan emblem :-)-)
Schmoyoho skrev:*
Bänd ut spegelglaset och lossa kåpan inifrån (försök inte lossa den utifrån som jag gjorde, det slutar bara med trasiga clips eller skador på kåpan. Lindriga i mitt fall som tur var).

Ser väldigt lätt ut när han tar bort spegelkåpan såhär utan att lossa spegeln.. Att ta bort spegelglasen anses onödigt av många?

Bara man har ett fiskben och tar de lugnt är det nog inga problem få väck :D
Nicke83 skrev:Ser väldigt lätt ut när han tar bort spegelkåpan såhär utan att lossa spegeln.. Att ta bort spegelglasen anses onödigt av många?

Bara man har ett fiskben och tar de lugnt är det nog inga problem få väck :D
Jag hade ett fiskben men antagligen inte nog mycket tålamod att ta det lugnt :oops:
av Loob
Schmoyoho skrev:* Kan man fixa så att bilen automatiskt har dimljus och positionslyktor fram på vid start?
Nej, inte automatiskt.
* Köpa snygga textilmattor
Jag har en sats textilmattor jag gärna blir av med men de är från min MY07 sedan den var ny. Färgen är soft beige. Köp volvos egna mattor är mitt råd, tycker inte tredjepartsgrejerna uppfyller kriterier snygga.
* Byta slutröret på ljuddämparen till ett i krom.
Inget från biltema eller jula iallafall, det ser bara billigt ut. Absolut snyggast men tyvärr även dyrast är ju att fixa dubbla utblås med original kromade ändrör. Tror ER själv har gjort den operationen. I bästa fall kanske det går att köpa någon sunkig sats och bara svetsa på ändrören om du redan har dubbla ljuddämpare samt byta diffuser, i värsta fall är det hela "slutet" av avgassystemet.
* Kromade backspeglar? Svårt att byta?
Bänd ut spegelglaset och lossa kåpan inifrån (försök inte lossa den utifrån som jag gjorde, det slutar bara med trasiga clips eller skador på kåpan. Lindriga i mitt fall som tur var).

Tack!!
Loob skrev:
Kimmen90 skrev:Angående glaset, läs http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=126667
Jag har läst den tråden nu.
Reservdelsnumret som de angav var from 2014 om jag fattade det rätt.
Hur tar man reda på reservdelsnumret på glaset till min bil från 2012?

Kan man beställa från vilken volvohandlare som helst? Kanske är skroten bäst att kolla först...?
Reagerade mest på ditt inlägg att din Volvohandlare sagt att ett byte av bara glaset är omöjligt. Ta kontakt med din handlare igen och försök få en deal.
Fick själv samma svar från min Volvo mek att det inte gick att byta glaset. Men ni skulle sett hans min när jag kom med reservdelsnumret som jag hade fått här i från

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]