Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja det är samma läder. Om du uppgraderar så blir det Nappa, betydligt mjukare och skönare, men lite känsligare, en smaksak. Men då blir det stolarna med dynförlängarna, samt elstol för passageraren som måste väljas till som du säger.
Jag beställde denna uppgraderingen efter att jag lagt beställningen.
valln skrev:Vilket läder är det till inscription är det samma som momentum och läder?
Om man uppgraderar lädret från inscription, vad kostar det och vilket läder blir det då? Behöver man elstol passagerare om man tar den uppgraderingen?

Jag blir inte riktigt klok på bilbyggarhemsidan...

Frågan gäller S90.
Jag har nappalädret i min XC90. Värt varenda krona. Ser mycket bättre ut, och det är mjukt och skönt!
Om jag nu förstår konfiguratorn rätt blir nappalädret 27000 kr extra från momentum ba och 26800 kr extra från inscription. Jag utgår från läder och elstol förare.
För mig känns det tveksamt om det är värt det...?
philipsguy skrev:Vänta nu tillägget för Nappa med Inscription är väl "bara" 10 000:-? Kollade just i Bygg din Volvo
Hej
Om du kollar prisökningen pga elstol och dynförlängning.
Kör en BMW F11 nu men förra veckan beställde vi en V90 D5 AWD, Savile Grey Metallic, R-Design med 20'' Diamond Cut fälgar + 18'' vinterhjul/däck, Nappa Nubuck Sport klädsel.
Förutom det som ingår i standard för R-Design och allt vad det innebär valde vi till;
Teknikpkt Pro
Klimatpkt (Var mer intresserad av rattvärme än den minimala skillnaden R-design ratten gjorde)

Sedan lade vi till;
Polestar Performance
Parkeringshjälp fram och bak
Parkeringskamera 360
Elmanövererad passagerarstol med minne
Stänkskydd
Volvo On Call (inkl. prog.bar bränslevärmare)
Solgardin sidodörrar bak
Taklucka Panorama, el
Tonade rutor
Barnsäkerhetslås bakdörrar elektriskt

Jag valde bort Loungepkt. med 4-zons klimat och Bowers & Wilkins. B&W lät visserligen riktigt bra, men inte 30900kr bättre än standard.
Dumsnål? Säkert!
Slutade med ett värde på nästan 600 000:-. Fick fantastiskt bra rabatt tack vara god kontakt och historia med säljaren. Supernöjd!
När vi beställde bilen sade man att den skulle bli klar 10 December men jag fick just se att den inte kommer att bli klar förrän V.3. Fuck...
Men jag längtar ändock.
Australopithecus skrev:Kör en BMW F11 nu men förra veckan beställde vi en V90 D5 AWD, Savile Grey Metallic, R-Design med 20'' Diamond Cut fälgar + 18'' vinterhjul/däck, Nappa Nubuck Sport klädsel.
Förutom det som ingår i standard för R-Design och allt vad det innebär valde vi till;
Teknikpkt Pro
Klimatpkt (Var mer intresserad av rattvärme än den minimala skillnaden R-design ratten gjorde)

Sedan lade vi till;
Polestar Performance
Parkeringshjälp fram och bak
Parkeringskamera 360
Elmanövererad passagerarstol med minne
Stänkskydd
Volvo On Call (inkl. prog.bar bränslevärmare)
Solgardin sidodörrar bak
Taklucka Panorama, el
Tonade rutor
Barnsäkerhetslås bakdörrar elektriskt

Jag valde bort Loungepkt. med 4-zons klimat och Bowers & Wilkins. B&W lät visserligen riktigt bra, men inte 30900kr bättre än standard.
Dumsnål? Säkert!
Slutade med ett värde på nästan 600 000:-. Fick fantastiskt bra rabatt tack vara god kontakt och historia med säljaren. Supernöjd!
När vi beställde bilen sade man att den skulle bli klar 10 December men jag fick just se att den inte kommer att bli klar förrän V.3. Fuck...
Men jag längtar ändock.
Då sitter vi i samma båt :D jag byter också från F11 till en V90 D5 AWD fast Inscription i mitt fall. Musik är ett stort intresse för mig och i bilen har jag mest egentid så jag satsade på B&W. Har inte loungepaketet men valde till 4-zonsklimat separat. Stänkskydd är en big no no i min värld. :shock: :D

Får min bil 1/10.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 48
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering