Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kokse
tjenixen!
förar rutan tycker att d är kallt nog i bilen så den vägrar att åka ner!
om man trycker si så sär 200ånger så åker den ner 4-5 cm sen stannar den.. trycker jag uppåt så åker den upp varje gång och d ser ut som att den tror att den kan åka jätte långt upp plåten på dörren bångnar lixom
så vad säger ni vad är felet? mvh jens
Användarvisningsbild
av greeeken
kokse skrev:tjenixen!
förar rutan tycker att d är kallt nog i bilen så den vägrar att åka ner!
om man trycker si så sär 200ånger så åker den ner 4-5 cm sen stannar den.. trycker jag uppåt så åker den upp varje gång och d ser ut som att den tror att den kan åka jätte långt upp plåten på dörren bångnar lixom
så vad säger ni vad är felet? mvh jens
HAr precis samma fel
Dom har bytt knappsattsen för dom trodde felet låg där. Men det funkade inte.
Sen fick ja rutan inslagen med resultat att dom bytte rita,
Wipps så funkar det.
På volvo sa som att rutan kanske låg snett därför var det så.
Hmm ja vet inte.
Rutan funkar nu till 80 %
Användarvisningsbild
av Nexus
låter som något med elhiss motorn. vet inte säkert med det sitter nog ett klämskydd i den som kanse har fått spel. men detta är bara vilda gissningar :oops: :oops:
Användarvisningsbild
av greeeken
grammse skrev:låter som något med elhiss motorn. vet inte säkert med det sitter nog ett klämskydd i den som kanse har fått spel. men detta är bara vilda gissningar :oops: :oops:

Klämskydd??
av matzen10
Ja, klämskydd. Det där som gör att rutan inte fortsätter mosa på uppåt om man har t.ex. huvet emellan. Man kan alltså inte riva tag i nå'n, numera, och mosa skallen på'n..då säger klämskyddet ifrån!

---> Matz
Användarvisningsbild
av Nexus
greeeken skrev:
grammse skrev:låter som något med elhiss motorn. vet inte säkert med det sitter nog ett klämskydd i den som kanse har fått spel. men detta är bara vilda gissningar :oops: :oops:

Klämskydd??
Men greeeken :!: :!: Vet du inte vad klämskydd är :D :D
Du vet... pappa hissar upp rutorna från förar plattsen och ungarna har fingrarna emellan då är det bra att det finns klämskydd så deras små fingrar inte krossas.

Nu leder jag med 1-0 :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Scania
matzen10 skrev:Ja, klämskydd. Det där som gör att rutan inte fortsätter mosa på uppåt om man har t.ex. huvet emellan. Man kan alltså inte riva tag i nå'n, numera, och mosa skallen på'n..då säger klämskyddet ifrån!

---> Matz
...Volvo är ingen bra Maffia-bil alltså... :lol:
Användarvisningsbild
av greeeken
grammse skrev:
greeeken skrev:

Klämskydd??
Du vet... pappa hissar upp rutorna från förar plattsen och ungarna har fingrarna emellan då är det bra att det finns klämskydd så deras små fingrar inte krossas.

Skrattar jo men ska jag vara ärlig så undrar jag om min bil är maffia bil
Föf nån månad sen så var ja påväg hem från match, En av grabbara i bilen hade huvudet utanför rutan.
Jag hissade upp den för ja villa ha AC på.
Märkte inte att han vindsurfade me skallen untanför.
Rutan åkte upp men stanande inte.
Det var ju tack vare att dom andra i bilen påpekade detta som ja drog ner rutan.
Fint märkte fick han iallfall.
Detta var backrutan.

Ja nu tebax till problemet trådskaparen o jag har.
Är detta klämskydd enkelt att byta?
Användarvisningsbild
av Nexus
greeeken skrev:
grammse skrev:
greeeken skrev:
Klämskydd??

Skrattar jo men ska jag vara ärlig så undrar jag om min bil är maffia bil
Föf nån månad sen så var ja påväg hem från match, En av grabbara i bilen hade huvudet utanför rutan.
Jag hissade upp den för ja villa ha AC på.
Märkte inte att han vindsurfade me skallen untanför.
Rutan åkte upp men stanande inte.
Det var ju tack vare att dom andra i bilen påpekade detta som ja drog ner rutan.
Fint märkte fick han iallfall.
Detta var backrutan.

Ja nu tebax till problemet trådskaparen o jag har.
Är detta klämskydd enkelt att byta?
Som jag tidigare sa vet inte om volvo har klämskydd eller inte och efter vad du sa om vindsurfandet :lol: så vill inte jag testa :wink: . jag kan referera till min gamla toyota avensis där satt klämskyddet inbyggt i motorn. mitt pr på den var att rutan gick upp helt men sedan ner 5cm igen.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]