Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av superpin
Autentiseringen funkar inte för mig, har varit till och från senaste timmarna.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag kan inte logga in "Felaktigt lösenord" (fast det är rätt), och den loggar ut automatiskt, sen ett par timmar tillbaka. Fungerar inte heller logga in via hemsidan
av zorro66
Kommer in på Min Volvo men ingen kontakt med VOC
av Kluster
Samma fel här; får upp om att jag angivit felaktig mailadress eller lösenord trots att jag alla uppgifter sparade sedan tidigare vid inloggningen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av airbus333
Er det egentlig verdt pengene å betale for VOC? Jeg synes iallefall det er mye feil med denne appen og gir mange tilbakemeldinger som er feil.
av III
Ha ha, VOC är inte pålitligt för fem öre. Enda praktiska nyttan jag har är att starta/stänga värmaren på vintern. Hade gärna haft ett enklare och billigare eller gratis abonnemang för den funktionen. Bilen var ju inte gratis....
Roar mig dock ibland med att kolla körjournalen. Norrlandsresa t/r, en väg enl voc 88 mil, trippmätaren 107 mil, eniro 106 mil, enl voc drog den 3.3 l/100 km, det innebär enl voc att jag förbrukat 29,6 liter. Hm, nytankad vid start, ca tre mil hemifrån tändes bränslevarningen, tankade hemma ca 60 liter VOC har då helfel, nästan lika dumt andra vägen. Färddatorn stämmer bättre. Stämmer sträckan i voc skulle den dragit 6,8 l/100 mil, stämmer trippmätaren skulle den dragit 5.6 l/100 mil och det i laglig hastighet. En D4 VEA. Undra vilket som stämmer nu då.... Förmodligen inte voc.
Användarvisningsbild
av Derank
VOC är inte värt pengarna, det enda jag använder det till är att starta värmaren, men kommer att installera denna : http://autopluginstore.com/en/volvo/v2/ ... n_rcp.html den dagen abb går ut, då får man dras med ett meddelande i displayen istället att VOC är inaktivt el vad det nu står.

Förbrukningen i körjurnalen stämmer ju inte heller för fem öre, visar på tok för lite. Så VOC i nuvarande tappning är rätt så värdelös för gemene man.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Derank skrev:VOC är inte värt pengarna, det enda jag använder det till är att starta värmaren, men kommer att installera denna : http://autopluginstore.com/en/volvo/v2/ ... n_rcp.html den dagen abb går ut, då får man dras med ett meddelande i displayen istället att VOC är inaktivt el vad det nu står.

Förbrukningen i körjurnalen stämmer ju inte heller för fem öre, visar på tok för lite. Så VOC i nuvarande tappning är rätt så värdelös för gemene man.
hoppade VOC på denna jag har nu kanske skaffar det på bilen som kommer senare om några år om dom nu lyckas fixa buggarna på den versionen...
men som du själv sa alldeles för mycket strul därav hoppade jag dom 12900 det skulle kostat annars
Användarvisningsbild
av joel80
Jag håller inte alls med.. Har haft VOC sen 2013 och vill aldrig ha en bil som inte har det eller liknande. Körjournalen har aldrig felat, använder den till varenda resa. Vid nått tillfälle har det varit strul så den inte uppdaterats direkt, men dom resorna har då kommit i efterhand. Nackdelen med körjournalen är att man bara har typ 3 eller 4 månader bakåt. Skulle gärna sett att det sparades så länge man har bilen.

Värmaren fungerar också tillfredställande.. Någon eller ett par gånger per kvartal har det strulat att få igång direktstart, vilket så klart är störande just få, men det funkar ju dom absolut flesta gångerna och den bekvämligheten uppväger starkt.

Har också blivit "räddad" många gånger av att den säger till då jag glömt låsa, och nu med hybriden säger den även till på utvalda ställen (som man alltså väljer) om man glömt sätta i laddkabeln.

Och den har väl aldrig kostat några 12900kr! I det priset är värmare och tidut med.. Tar du det separat får du betala minst 9k.
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]