NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
Hej, familjens s40 1.8f var helt död när vi efter en brand i garaget där bilen var parkerad skulle köra ut den för tvätt. Vi fick öppna bilen med den lilla aluminium nyckeln, vi starta upp den med startkablar med hjälp av min bil som är likandan. Den startar men problemet är att dagen efter är bilen död igen. Tillägger också att bilen stått i garaget i ca 3 veckor utan att startas
Användarvisningsbild
av grillchips
Provat annat batteri? Är den stendöd eller knäpper det när ni vrider om nyckeln?
av htchd2
Den är stendöd, inget låter/funkar, glömde säga att jag får upp ett antal fel på displayen, larmsystem service erfordras, strålkastarfel och nån till tror jag som jag inte kommer ihåg nu, strålkastarna fungerar men ena lyser lite mer åt rosa hållet. Vi gjorde fel första gången vi skulle starta med startkablar, vet inte var det fanns jordpunkter i motorrummet så vi råka sätta kabeln på järnbiten man drar upp för att få ut hela strålkastaren, tror det e df den lyser som den gör. Vi har startat den genom att sätta kabeln på järnbiten som låser motorhuven
Användarvisningsbild
av Micce1980
Gör som ovanstående och prova med ett annat batteri, de mest skumma saker kan varnas för när det är dåligt
av htchd2
Nu hände det på min s40 också :-( vilken otur! Ville inte starta när jag skulle hem från jobb igår natt, gick till slut efter några försök. Nu när jag skulle till jobb så ville den inte, den försöker men går ej igång och till slut kom inget ljud alls när jag vred på nyckeln. Problemet är att parkeringsljusen är alltid på och kan inte stänga av de. Bokstaven (i) blinkar på displayen i bilen

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]