Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dalle76
Rådlös skrev:Volvo 245 är väl själva sinnebilden för ordet "Bruksbil". Försök komma på någon annan bil som fyller upp den innebörden så väl.

.
En duett! en mer praktisk bil går inte att hitta. Detta är dock of topic så vi lämnar det.
av Schmoyoho
Kan man inte bara köpa valfri bil som möter kriterierna (kombi, skattebefriad etc) och byta till insprut om man vill ha det eller brytarlös tändning? Eller är det risk för tjorv då också? Om bilen ändå bara går 500 mil om året finns väl ändå pengar över från att sälja en V70 -07 och från besparingen från besiktning och skatt.
Användarvisningsbild
av Frrla
min 245 -78 är det ju gjort så på. sitter en 230a brytarlöst, OD låda osv. saken är den att bilen blir inte bättre än förmågan på den som skruvar. så tjorv blir de bara om man fuskar sig fram, vilket många gör. jag hade turen att hitta min seriöst konverterad. motorbytaren hade till och med kopplat in varningslampan till den där återcirkulationen av avgaser, märkt upp kablage, dragit allt som de ska vara osv... enda som va skit var att någon kladdat och förstört förgasaren efteråt. men de är fixat nu.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]