...

Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:Lastbilen: Sedär ja det finns ännu BMW-förare som vill upprätthålla sitt gamla rykte, Audiförare har ju långsamt tagit över den rollen :wink:
BMW leder fortfarande tätt följt av Audi, uppstickaren VW Passat kommer starkt och kommer kanske att klättra förbi de närmsta åren...
Ibland när jag är ute och åker i stan och får någon sån där stresspelle bakom mig som ligger sådär extremt nära så händer det att jag, när jag närmar mig ett kors, väntar på att de ska slå på sin blinkers för att själv i nästa stund slå på blinkersen och åka åt samma håll bara för att jävlas tillbaka..

Dåligt, jag vet, men så kan det gå! 8)
Variosboy skrev:Ibland när jag är ute och åker i stan och får någon sån där stresspelle bakom mig som ligger sådär extremt nära så händer det att jag, när jag närmar mig ett kors, väntar på att de ska slå på sin blinkers för att själv i nästa stund slå på blinkersen och åka åt samma håll bara för att jävlas tillbaka..

Dåligt, jag vet, men så kan det gå! 8)
Men hur gör du om det är en BMW? ?:-/
Körde Amsterdam - England och sen England - Sverige i juni

Lite annat klimat neråt.. inget extremt men det märks att man inte är i Sverige. Och en grymt häftig storm vi åkte igenom i Tyskland... :)

[youtube]duTUETF2sMk[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=duTUETF2sMk
Åska är vackert när den inte slår ner 50m framför bilen på en långkörning.
Självklart hade jag fokus med blicken just där den gick ner så det blev till att stanna en stund och vila ögonen.
Känslan var att jag körde rakt in i blixten. Men jag har aldrig känt mig så vaken :D

Kul att se lite bilder utanför Sveriges gränser även om jag nog inte skulle ge mig på vänstertrafik själv.
Mina traumatiska upplevelser från när jag var 13 och cyklade i England/Skottland sitter kvar.
Ja det är mäktigt med sånna oväder som vi körde igenom.. Nästan lite läskigt, inte bara åskan utan att köra in i en "vägg" av regn. Från att det var torrt på vägen till att det totalt öste ner och vägen flöt omkring på bara några få meter! Från 130km/h ner till 60-70km/h...

Förutom vissa som tror att man kan blåsa på i 130-140km/h utan problem i spöregn.. två av olyckorna vi såg var helt klart just sånna "nötter".
  • 1
  • 307
  • 308
  • 309
  • 310
  • 311
  • 356

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]