Moderator: Moderatorer

börne skrev:Service gjord... Smidigt, bara att lämna nyckeln. Kolla in nya S/V90, gå en runda, ta en dricka & ett par bullar. Sedan körs bilen fram & man åker därifrån.

Gillar mitt serviceavtal.
Klart att det ska vara så :lol:
Du provkörde inget? Kan va farligt för plånboken men det är nog uträknat det där....
Gjort och gjort, sålde railsen till taket. Så nu får hon vara naken upptill resterande tid i min ägo.
Perra83 skrev:
börne skrev:Service gjord... Smidigt, bara att lämna nyckeln. Kolla in nya S/V90, gå en runda, ta en dricka & ett par bullar. Sedan körs bilen fram & man åker därifrån.

Gillar mitt serviceavtal.
Klart att det ska vara så :lol:
Du provkörde inget? Kan va farligt för plånboken men det är nog uträknat det där....
Nä... förra året provkördes en XC90, men nu var tjejen med så vi gick en promenad istället :wink:
garinge skrev:
Det är snyggt utan, har det på min 01:a =)
Helt klart, ser mycket lägre ut utan dessa och jag använder de aldrig ändå. Demonterade de för 2 år sen tror jag och sedan dess hade railsen dammat i förrådet med tanke att ev monteras vid försäljning för att förenkla det det hela. Inbillar mig att folk vill ha rails men finns ju lastbågar för utan rails också så. :)
garinge skrev:
grillchips skrev:Gjort och gjort, sålde railsen till taket. Så nu får hon vara naken upptill resterande tid i min ägo.
Det är snyggt utan, har det på min 01:a =)
Framförallt är det sportigt snyggt :) Har man bilat en del mot kontinenten verkar det vara vanligt, kanske vanligast utan rails, kanske var det tillval med rails där? Har för mig att jag bytte några ord med en grekisk V50 ägare utanför Salzburg i vintras om detta men minns inte riktigt svaret tyvärr
IMG_0245.PNG
IMG_0245.PNG (404.71 KiB) Visad 2678 gånger
Idag blev det full tank gammal tjeckisk surdiesel och ett språng, från Prag, till Berlin.
Micce: Ja, jag upplever att "utomsocknes" så finns det avsevärt fler bilar utan rails än här. Fördelen med rails är väl utbudet av räcken är större och går att återanvända mellan olika modeller medan det till bilar utan rails verkar mer modellspecifikt. Om jag förstått det rätt.
Har spolat automaten på min nyinköpta C70 -98 med snart 24000 mil på, tror inte det varit gjort tidigare då oljan var rätt mörk...
Den har också fått nya bromsok fram och en ordentlig service med byte av alla filter och oljor och en rejäl rekond. Blev riktigt fin :D
C70:n ersätter min Chrysler Pt Cruiser -03 som min mellan-son råkade sätta i en björk på väg till jobbet för 3 veckor sedan, bilen totaldemolerad men grabben klarade sig med ett brutet nyckelben av bältet. Använd det!!

Mike
  • 1
  • 607
  • 608
  • 609
  • 610
  • 611
  • 1912
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]