Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av novis65
Hej skulle nu hjälpa pojken byta värmekran köpte en ny plastkran pga snålhet eller ekonomin för pojken då en ny mässing kostar 2400 å plast 400 har någon en bild hur ja ska convertera dessa grejor för att få en funktionell installation .gör min kväll snälla
Användarvisningsbild
av Frrla
de går å modda dit den med lite klurighet, änden på wiren är formad annorlunda. sen sitter den fast med ett annat metall-bläck. ena kylarslangen till värmepaketet är också kortare eller längre. så lämpligast är alltid att plocka från annan bil när man bygger om...

har du provat skruva på den där insektsskruven på metallventilen? ibland behöver dom bara justeras lite, dom behöver inte vara helt tät när man blåser genom dem, men skapligt motstånd bör de vara om det inte ska märkas att den läcker, svårt att beskriva det med text.
av novis65
ska kolla om det räcker att justera ,synd att alla resdelar är kina i dag skulle va som harley där är det riktiga beskrivningar med om det är ombygg :lol:
Användarvisningsbild
av Frrla
plastventilen är från nyare modeller av 240. så jag förstår om det inte finns några beskrivningar till just den. sen är det väll alltid någon som "gått före" och gjort det mesta på dom här bilarna endå. så det mesta finns väll på annat håll. + att dom är inte supersvåra att skruva med.

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]