Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej kära Volvo-älskare.

Nu är det så att min Bränslemätare fastnat på MAX efter senaste full tanken jag gjorde (Jag tankade bilen full efter att bilen började inikera med varningslampan att det var lite bensin i bilen, mätaren stod på rött). Jag har kört ca. 10mil sedan den fastnade och bensinmätaren har inte rört sig en millimeter.
Bensinmätaren står på 0 när bilen är avstängd, men så fort jag startar bilen så åker mätarn till max och stannar där.

Jag är tacksam om nägon här vet vad problemet är och hur man lättast löser det.

Mvh Dexter
SBergdahl skrev:Om du nu inte vet med dig att du kört med tung fot de tio milen tycker jag inte att det låter helt onormalt. Händer mig ibland. Vet inte om vissa bensinpumpar slår av senare så att tanken toppas upp bättre kanske.
Samma här.
Med blandad förbrukning på 0,73, så är det bara 7.3l som försvunnit efter 10mil. Långsammare pumpar fyller nog nån liter mer.
SBergdahl skrev:Om du nu inte vet med dig att du kört med tung fot de tio milen tycker jag inte att det låter helt onormalt. Händer mig ibland. Vet inte om vissa bensinpumpar slår av senare så att tanken toppas upp bättre kanske.
Men jag tycker att den borde ha rört sig lite.
Jag har haft bilen i ca 5år och kan ej minnas att bensinmätaren vart stilla sålänge. Jag kör i snitt lika mycket varje vecka i alla år.
När vi åkte hem från semestern nu så gick sista kronorna åt och vi blev tvungna att tanka med övertrassering. (tack gode gud för den möjligheten!)
Med andra ord så var det bara till att försöka pressa in varje extra droppe i tanken så vi tog oss hem. :P Gick att få i nästan 10 liter från det att pumpen slog av första gången, och tog ett bra tag innan tankmätaren började röra sig.

Kör lite mer, avvakta och se således. Är iallafall ingen risk för soppatorsk om du bara åkt 10 mil.

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]

Det finns bra instruktionsfilmer på youtube […]

Lite fundersam om detta är standard på […]

@EbbevonVolvo , Ja du är nog förs ute […]