Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

White skrev:
DayDreamer skrev:Väldigt bra beskrivning :D :D
gött med lite fräsch olja i automatlådan, blev det någon märkbar skillnad på växlingarna?
Jo, tänkte att någon annan kanske blir hjälpt om hur man gör med detta. :)

Nej, märker ingen skillnad! Nu byter jag ju ATF så regelbundet så den hinner aldrig bli gammal/dålig innan nästa byte. Hade ju även
ner oljetråg, magneter och filter och rengjorde riktigt när jag köpte bilen, så lådan har blivit bra omhändertagen av mig. Även tidigare
ägaren hade faktiskt bytt olja på lådan minst en gång innan jag köpte den, det stod i serviceboken.
Aha ok. :D
White skrev:Har beställt en 82* termostat av KL Racing som jag tänker köra med! Större marginaler mot spikningar samt att denna bara rullar sommar och klarar sig fint med kallare termostat.

https://shop.klracing.se/sv/artiklar/te ... race-.html
Jag kan se soppa förbrukningen skjuta i höjden :P
Frågan är ju om motorn orkar gå optimalt, hade du inte lite problem med att avgasvärdena ligger precis på gränsen eller missminner jag mig? Risken finns ju att dom lär gå över gränsvärdena.
White skrev:Ja risken finns både med förbrukning och avgasvärden. Jo CO 2500 ligger på gränsen. :-O)
Aha ok du får väl testa, blir det sämre så är det ju bara att byta tillbaka till den gamla termostaten. :)
Har bytt grejerna till växelväljaren nu. (Nr: 37, 38 & 39 på bilden) Bussningen (Nr: 39) var totalt sopslut och satt
bara som en tunn ring innanför brickan och inget av den var kvar i hålet.

Kan säga att detta gjorde underverk för känslan i spaken. Den måste varit uppsliten redan när jag köpte bilen,
för det har alltid varit lite "glapp" i spaken. Har dock inte funderat mer på det och hittade felet av en slump när
jag gjorde service på kärran.

Aja, nu känns allt bra och man kan lugnt glida vidare! :D Beställde två grejer extra av var, man vet inte hur länge
till grejerna går att få tag på.

Bild
White skrev:Ja jag blev synnerligen förvånad att grejerna gick att få tag på fortfarande. :shock: Just gummibussningen känns som en sådan sak
som kommer slitas upp igen, så lika bra att ha ett par extra. :)
Haha ja ibland blir man otroligt överraskad, blev ju själv det när jag frågade efter original radion SC-901 på volvo och dom säger japp den går att köpa ny kostar bara 7500kr :shock: :shock:

Ja bussningar brukar få leva ett rätt så hårt liv så att ha några extra skadar ju absolut inte :D
  • 1
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 291
Fjäder dörrlås

Hej, Det finns tillverkare av dessa fjädrar o[…]

Jag vet inte hur det är med golvet. Det ä[…]

Fjäderbrott xc70 2016

Båda mina bakfjädrar gick av rätt […]