Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:
vlakers skrev:Jo jag vet men jag tycker om dieselmotorn kör väl runt 2000 mil om året mest landsväg 90 väg till o från jobbet på 5 mil om dagen. Brorsan har en v60 vea d4 som jag tycker är en väldig bra motor. Dra lite o har ett bra vrid. Är som saft osäker på vad en t5 skulle dra igenomsnitt.
T5 är snål! Kör du 90 km/h är T5 väldigt snål!

Men 90 km/h kör man ju inte så ofta :) Vad tar den efter den hastigheten kan man ju då undra ??:-/
0,8 i snitt i 130+ får man absolut säga att det är väl godkänt i förbrukning, sen är ju nya 90 modellen större så lite mera får man nog räkna med men lär nog inte bli så mycket högre ändå skulle jag gissa.
De siffrorna hade jag gladeligen accepterat alla dagar i veckan.
T5 automat (speciellt med P*) är underbar! MEN, jag vill ha awd. Kan inte förstå varför T5 awd inte går att välja på annat än V40 CC i Sverige.

Min V40 T5 CE P* väger förresten 1520kg med mig i, så den lär anses som en lättviktare jämfört med S/V90.
XC90_Executive skrev:T5 automat (speciellt med P*) är underbar! MEN, jag vill ha awd. Kan inte förstå varför T5 awd inte går att välja på annat än V40 CC i Sverige.

Min V40 T5 CE P* väger förresten 1520kg med mig i, så den lär anses som en lättviktare jämfört med S/V90.
T5 AWD finns även till XC90. Men jag håller med dig, skulle gärna vilja att T5 AWD fanns i hela 40, 60 och 90-serierna. Kan det vara så att Volvo i Sverige spar på den godbiten till V90 CC presenteras?
Hur har det sett ut med XC70 tidigare? Den sista tiden fanns väl bara T6 som bensinalternativ till XC70, fanns T5 tidigare? Tänker att de kanske behåller det så även denna gång.
Vilket läder är det till inscription är det samma som momentum och läder?
Om man uppgraderar lädret från inscription, vad kostar det och vilket läder blir det då? Behöver man elstol passagerare om man tar den uppgraderingen?

Jag blir inte riktigt klok på bilbyggarhemsidan...

Frågan gäller S90.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 48

Sätter man domkrften fel eller tar ett fartg[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]